اجرای طرح «جایزه بزرگ» ویژه مؤسسات خیریه

طرح جامعی به‌عنوان «جایزۀ بزرگ» برای مؤسسات خیریه از سوی سازمان اوقاف در نظر گرفته شده تا رقابت سالمی بین مراکز اتفاق بیافتد که به این منظور باید شاخص‌های مؤسسات خیریه در ابعاد مختلف استخراج شود و این امر نیز مستلزم فعالیت علمی‌ و پژوهشی است.

به گزارش رسامدیا، حجت الاسلام احمد شرفخانی، مدیر مرکز امور خیریه سازمان اوقاف از اجرای طرح جامعی به‌عنوان «جایزۀ بزرگ» برای مؤسسات خیریه خبر داد و گفت: در نظر است در قالب این طرح، رقابت سالمی بین مراکز اتفاق بیافتد که به این منظور باید شاخص‌های مؤسسات خیریه در ابعاد مختلف استخراج شود و این امر نیز مستلزم فعالیت علمی‌ و پژوهشی است. مهم‌تر از همه اینکه مؤسسات خیریه باید نشست مشترکی داشته باشند تا بتوانند با فعالیت های انجام شده آشنا شوند و به همدیگر کمک کنند و تبادل تجریبات انجام دهند. بعضی‌ از مدیران، طرح‌ها و تجربه‌های خیلی خوبی دارند، اما فقط در مؤسسۀ خود اجرا کرده اند. این تبادل باید اتفاق بیفتد و سازمان اوقاف باید نقش‌آفرین جدی در این کار باشد.
وی عنوان کرد: اقدام دیگری که در مرکز امور خیریه سازمان انجام شده، این است که در استان‌ها ستاد هماهنگی امور خیریه راه‌اندازی شده که دقیقاً از ظرفیت‌های مردمی استفاده شده و قرار است که سازمان اوقاف از ساختارهای مردمی برای هماهنگی مؤسسات خیریۀ ‌آن استان استفاده کند تا هم‌افزایی، هم‌گرایی و ارتقاء سطح مدیریتی در مجموعۀ مدیریت مؤسسات خیریه به وجود آید.
حجت الاسلام شرفخانی تصریح کرد: همچنین از سوی مرکز امور خیریه سازمان، هر هفته یک یا دو مؤسسۀ خیریه از نزدیک مورد بازدید قرار می گیرد، ظرفیت‌هایشان شناسایی می شود، داشته‌ها و محاسنشان کاملاً مورد بررسی قرار می گیرد تا اگر نواقص و مشکلاتی وجود دارد، پیگیری و حل شود.

→ خواندن مطلب قبلی

پوستر چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن رونمایی شد

خواندن مطلب بعدی ←

داوران بخش بانوان چهل‌و‌سومین دوره مسابقات سراسری قرآن معرفی شدند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × چهار =