چهارمین وقف شهرستان شیروان در سال‌جاری برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت به ثبت رسید

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: نیکوکار این شهرستان باغ گردوی خود را وقف دانش‌آموزان بی‌بضاعت دهستان جیرستان بخش سرحد کرد که ارزش آن بیش از پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

به گزارش رسامدیا، سعید علیپور، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان اظهار داشت: باغ گردوی غلامحسن پیرزاده واقف خیراندیش سه هزارمتر مربع وسعت دارد.
وی با بیان اینکه این چهارمین وقف شهرستان شیروان در سال جاری است خاطرنشان کرد: نخستین موقوفات شیروان در سال جاری شامل ۲ وقف به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال به ثبت رسیده است.
علیپور اضافه کرد: یکی از موقفات شامل پنج درخت مثمر به نیت پنج تن در زمینی به مساحت ۵۰ مترمربع و همچنین یک قطعه باغ میم انگور به نیت عزدارای سیدالشهدا در زمینی به مساحت هزار مترمربع است.
مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان با قدردانی از واقفان در این امر خیر و خداپسندانه گفت: توصیه می شود واقفان موقوفات را در زمینه ازدواج، قرآن، کمک به معلولان، دانش آموزان نیازمند و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد هزینه کنند.
علیپور تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا و شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، مرم همچنان در کمک به کارهای خیر و خداپسندانه پیشگام هستند و گام های بزرگ تری در این زمینه بر خواهند داشت.
اینک تعداد کل رقبات این شهرستان سه هزار و ۱۶۷ مورد ، بقاع متبرکه ۶۱ و تعداد موقوفات ۹۵۴ مورد است.
شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

→ خواندن مطلب قبلی

مؤسسه فرهنگی موعود وقف حضرت ولی‌عصر(عج) شد

خواندن مطلب بعدی ←

جایزه البرزدر مقایسه با سال گذشته بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته/مراسم تقدیر از دانش‌آموزان برتر آبان 1400 برگزار می‌شود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =