مدیرکل بقاع و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امورخیریه:
حمایت از ۲ میلیون خانواده در کشور در قالب رزمایش «مواسات و همدلی»

مدیرکل بقاع و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفت: بیش از دو میلیون خانواده در ۱۴ مرحله رزمایش «مواسات و همدلی» از ابتدای شیوع کرونا تا کنون تحت پوشش رزمایش مواسات و همدلی وقف بوده‌اند و این امر در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری جهت حمایت از آسیب‌دیدگان کرونایی بوده است.

به گزارش رسامدیا، حجت الاسلام نوروزپور، مدیرکل بقاع و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امورخیریه در پانزدهمین مرحله از رزمایش مواسات و همدلی در قالب طرح «احسان ماندگار» اوقاف استان که در صحن امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد ضمن گرامیداشت دهه وقف بیان کرد: یکی از دلایل اینکه ایام وفات پیامبر(ص) روز وقف نامگذاری شده این است که اولین واقف اسلام نبی اکرم است. وقف در همه ادیان الهی بوده است و همه پیامبران الهی به مسأله وقف اذعان داشتند و اسلام و بزرگان اسلام همه به مسأله وقف اهتمام داشتند. لذا ایام وفات پیامبر بعنوان دهه وقف نامگذاری شده است. چرا که توصیه پیامبر نیز این است که برای آخرت خود صدقه جاریه باقی بگذارید.
۸۱۰ عنوان نیت وقف در کشور وجود دارد
حجت الاسلام نوروزپور عنوان کرد: حدود ۸۱۰ عنوان نیت وقف در کشور وجود دارد. در استان قزوین نیز موقوفات تاریخی و ارزشمندی وجود دارد که در طول تاریخ اثرات آن جریان داشته و وظیفه ما احیا این موقوفات است.
وی افزود: نمی توان در مقابل تصرفات در حوزه وقف سکوت کرد. کسانی که از وقف استفاده می کنند، ما هرگز مانع کار اینها نبودیم و در همین راستا بیش از ۳۵ شرکت دانش بنیان تحت حمایت سازمان اوقاف کشور هستند که کارهای نو انجام داده اند. این شرکت ها در حوزه های بهداشت، کشاورزی، آبزیان، دامداری، تولید نیروگاه های برق خورشیدی و غیره است که با سرمایه و حمایت های وقف در کل کشور در حال فعالیت هستند.
مدیرکل بقاع و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور اضافه کرد:
بیش از دو میلیون خانواده در ۱۴ مرحله رزمایش از ابتدای شیوع کرونا تا کنون تحت پوشش رزمایش مواسات و همدلی وقف بوده اند و این امر در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری جهت حمایت از آسیب دیدگان کرونایی بوده است.
اگر عمل امینانه نسبت به موضوع وقف وجود داشته باشد و همه کسانی که از موقوفات استفاده می کنند، هزینه های خود را پرداخت نمایند، دیگر هیچ محرومی در جامعه وجود نخواهد داشت.

→ خواندن مطلب قبلی

«وقف اسلامی» در قالب پایداری و آرمانگرایی دینی از سوی پیامبر(ص) پایه‌گذاری شده است

خواندن مطلب بعدی ←

استان یزد به لحاظ اخد مجوزها رتبه سوم را در سطح کشور دارد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =