توضیح اوقاف کرمان درباره تخریب و برنامه ساخت بنای یک آرامگاه

معاون اقتصادی و عمرانی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمان در مورد خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تخریب ساختمان یک آرامگاه در شمال این استان توضیح داد.

به گزارش رسامدیا، سجاد افشاری با تاکید بر این مطلب که ساختمان آرامگاه و مقبره منتسب به لوط پیامبر و ابراهیم ادهم در سال ۱۳۶۰ ساخته شده و ارزش میراثی و تاریخی نداشته است تاکید کرد: به منظور تخریب این بنا که به دلیل آسیب های ناشی از حوادث طبیعی ایجاد شده است، استعلام های لازم از دستگاه‌های مربوطه نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: این بنا به دلیل مسائل ایمنی تخریب شده است.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان نیز تاکید کرد که ساختمان آرامگاه و مقبره منتسب به لوط پیامبر و ابراهیم ادهم در سال ۱۳۶۰ و با آجر معمولی ساخته شده و جنبه میراثی ندارد.
حجت الاسلام سید رضا فاطمی افزود : به دلیل زمین لرزه سال ۱۳۹۷ و عدم استحکام بنای این مقبره هر لحظه امکان ریزش آن و ایجاد آسیب برای زائران وجود داشت و این در حالی است که امکان مقاوم سازی نیز وجود نداشته است.
وی بیان کرد: در آستانه عید نوروز و با فروکش کردن بیماری کرونا، احتمال جذب زائران به این مقبره وجود داشت و به منظور جلوگیری از بروز خطرات جانی برای زائران اوقاف اقدام به تخریب این بنا و جمع‌آوری ساختمان مخروبه و آسیب‌دیده قدیمی کرده است.
وی یادآورشد: ساختمان جدید این آرامگاه بر اساس معماری اسلامی و با همکاری مردم ساخته خواهد شد.

→ خواندن مطلب قبلی

اخذ سند بیش از هزار رقبه و موقوفه‌ در زنجان

خواندن مطلب بعدی ←

گام نوین اوقاف چهارمحال‌وبختیاری در عرصه تولید و اشتغال

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 8 =