اجرای طرح آرامش بهاری نوروز در ۹۳ بقعه و امامزاده استان اصفهان

مسئول امور خیریه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: طرح آرامش بهاری نوروز ۱۴۰۱ و ارائه خدمات ویژه به مسافران در ۹۳ بقعه و امامزاده استان اجرا می‌شود.

به گزارش رسامدیا، حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری گفت: طرح “آرامش بهاری” شامل ارائه خدماتی همچون فرهنگی، رفاهی، سلامت، دینی و مذهبی به مسافران و شهروندان در اماکن متبرکه و امامزاده‌ها در ایام عید نوروز ۱۴۰۱ است.

او می‌گوید راه اندازی ایستگاه‌های سلامت و بهداشت، توزیع ماسک و اقلام بهداشتی، ویزیت رایگان بیماران، توزیع دستگاه اکسیژن ساز در صورت نیاز و تعامل با بسیج و هلال احمر برای تشویق هر چه بیشتر زائران و مسافران به رعایت نکات درمانی و بهداشتی از جمله اقدامات صورت گرفته است.

حجت الاسلام طاهری گفت:استان اصفهان دارای ۷۱۳ امامزاده است که ۱۳ مورد آن‌ها از جمله شاهرضا و آقاعلی عباس بادرود امامزاده سطح یک کشوری به شمار می‌روند.

همچنین این دیار ۳۶ امامزاده در سطح استانی دارد و ۶۶۴ امامزاده نیز در سطح شهرستان‌ها قرار دارند.

مسئول امور خیریه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت:به مسئولان امامزاده‌های شهرستان‌ها نیز رعایت و تاکید مسائل بهداشتی مرتبط با کرونا ابلاغ شده است تا میزبانی از زائران و مسافران با کمترین مشکل صورت پذیرد.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یک هزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های ‘ وزوان’، ‘ مزدآباد ‘ و ‘ مون ‘ به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران بویژه در ایام عید نوروز است.

→ خواندن مطلب قبلی

آستان امامزاده هاشم(ع)؛ توقف‌گاه مسافران هراز

خواندن مطلب بعدی ←

نخستین وقف استان خراسان رضوی در سال 1401

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 5 =