درمانگاه دندانپزشکی موقوفه ملایر بازگشایی شد

درمانگاه دندانپزشکی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر روز پنجشنبه با جمعی از مسئولان ملایر از محل موقوفه شادروان سیف‌الدوله و طیبه آقاکیانی با ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار بازگشایی شد.

به گزارش رسامدیا، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر روز پنجشنبه در این آئین اظهار داشت: این درمانگاه از زمان شیوع ویروس کرونا تا سال گذشته به علت مشکلات، نبود امکانات و همه‌گیری کرونا تعطیل شد.

حجت الاسلام “ابوذر عباسی” افزود: برای بازسازی و بازگشایی مجدد و خرید تجهیزات جدید درمانگاه دندانپزشکی موقوفه ملایر، ۶۰۰ میلیون تومان از محل موقوفات شادوران سیف‌الدوله و طیبه آقاکیانی هزینه شد.

وی با بیان اینکه این درمانگاه با هدف خدمات‌دهی به افراد نیازمند و بی‌بضاعت بازگشایی شد، ادامه داد: عرصه این درمانگاه مربوط به واقف خیراندیش آقاکیانی و اعیان آن مربوط به مرحوم شادروان سیف‌الدوله است که با هماهنگی و ارائه معرفی‌نامه از اداره اوقاف و امور خیریه ملایر، افراد نیازمند می‌توانند با تخفیفات ۳۰ تا ۵۰ درصدی تخفیف از خدمات این مرکز بهره‌مند شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر بیان کرد: افراد زیرپوشش کمیته امداد نیز می‌توانند تا سقف ۸۰ درصد از خدمات دندانپزشکی این درمانگاه استفاده کنند.

حجت الاسلام عباسی یادآور شد: با وجود تورم موجود و تحریم‌های اعمال شده، تهیه و خریداری وسایل دندانپزشکی مورد نیاز هزینه بالایی را در برداشت که با پیگیری‌های انجام شده طی یک سال گذشته از طریق رایزنی با یکسری شرکت‌ها در تهران، وسایل فرسوده را تعمیر و وسایل و مواد مورد نیاز را خریداری کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی از پزشکان مجرب با تجهیزات جدید و مواد درجه یک، به اطفال و بزرگسالان خدمات ارائه می‌دهند، ساعت کاری درمانگاه را همه‌روزه غیر از ایام تعطیل، از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ بعدازظهر و ۱۶ عصر تا ۲۱ شب ذکر کرد.

مدیر اجرایی درمانگاه خیریه اوقاف ملایر نیز با اشاره به همکاری پنج پزشک متخصص در بخش اطفال و بزرگسالان اشاره کرد و گفت: در این مرکز خدمات متنوع دندانپزشکی همچون گرفتن عکس دندان، کشیدن دندان، پُرکردن، جرم‌گیری، جراحی، ارتودنسی، انواع پروتزها، ایمپلنت و روکش دندان انجام می‌شود.

رضا زنگنه” با بیان اینکه مواد مورد استفاده در این مرکز از کیفیت بالایی برخوردار است و تمام نکات بهداشتی توسط پرسنل رعایت می‌شود، افزود: در تلاش هستیم مجوزهای لازم را برای تبدیل این مرکز به «درمانگاه تخصصی دندانپزشکی» اخذ کنیم.

به گفته وی، مکاتبات لازم با شبکه بهداشت و درمان ملایر انجام شده و منتظر صدور مجوز و تاییدیه نهایی از سوی دانشگاه علوم پزشکی همدان هستیم.

زنگنه بیان کرد: در صورت تبدیل مرکز خیریه به درمانگاه تخصصی، زمینه جذب پزشکان متخصص و ارائه خدمات مضاعف فراهم شده و موجب افزایش رفاه حال شهروندان خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛ ۶۳.۵ درصد از اراضی شهرستان ملایر موقوفه است و یکی از شهرهای پیشرو کشور در حوزه وقف است.

→ خواندن مطلب قبلی

اعلام نوبت اجرای بخش نغماتی مسابقات سراسری قرآن

خواندن مطلب بعدی ←

امامزادگان و بقاع متبرکه در جامعه اثرگذاری بالایی دارند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − پنج =