بقاع متبرکه شاخص کرمانشاه میزبان سوگواره “یاس نبوی” شدند

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برگزاری سوگواره یاس نبوی در آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) خبر داد.

به گزارش رسامدیا، حجت الاسلام مجید میرزایی، با بیان اینکه برگزاری ویژه برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه استان از آغاز ایام فاطمیه شروع شده، گفت: این ویژه برنامه‌ها تا پایان روز شهادت حضرت زهرا(س) ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اعزام 20 مبلغ برای برگزاری ویژه برنامه‌های ایام فاطمیه به نقاط مختلف استان، گفت: این مبلغین علاوه بر حضور در آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه استان، در مدارس نیز حضور پیدا کرده تا جامعه به ویژه دانش‌آموزان را با سبک زندگی حضرت زهرا(س) آشنا کنند.

وی گفت: مشاوره  درباره ازدواج، وقف، مسائل جوانان و بحث‌های عقیدتی از برنامه‌های مبلغین سوگواره یاس نبوی در آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان است.

وی در ادامه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) یک الگوی تمام عیار برای جامعه است، اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا با همراهی مبلغین، جامعه به ویژه جوانان را با سیره حضرت زهرا(س) آشنا کرده و از این طریق زمینه‌ الگوبرداری نسل جوان از سبک زندگی حضرت زهرا(س) را فراهم کنیم.

میرزایی گفت: حضرت زهرا(س)  چه در زندگی شخصی و چه در زندگی اجتماعی بهترین الگو برای جامعه است و با تاسی از سبک زندگی ایشان، افراد می‌توانند در زندگی دینوی و اخروی به سعادت و خوشبختی دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه دختران و زنان جامعه برای حضور در فعالیت‌های اجتماعی باید از حضرت زهرا(س) الگو بگیرند، سبک زندگی فاطمی را سبکی به دور از تجمل گرایی برشمرد و افزود: ایشان در عین حال که بهترین دختر، همسر و مادر بود، در فعالیت های اجتماعی هم حضور پررنگ و تاثیرگذاری داشت، لذا جوانان به ویژه دختران به تاسی از سبک زندگی فاطمی می‌توانند هم در زندگی شخصی و هم در زندگی اجتماعی فردی موفق و تاثیرگذار برای خود و جامعه باشند.

میرزایی بارزترین ویژگی شخصیتی حضرت زهرا(س) را ولایتمداری ایشان برشمرد و افزود: سبک زندگی حضرت زهرا(س) گواه این مدعاست که ولایتمداری برای ایشان همیشه در اولویت بوده است.

→ خواندن مطلب قبلی

نمایندگان ۸۰ کشور در سی‌ونهمین مسابقات بین‌المللی قرآن شرکت می‌کنند

خواندن مطلب بعدی ←

حفظ مال موقوفه؛ بهترین تشویق برای وقف جدید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + 1 =