وقف در حوزه سلامت کهگیلویه و بویراحمد نیاز اصلی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: درشرایط کنونی، استفاده ازظرفیت و امکانات اوقاف وامور خیریه بااولویت درمان وخدمت به بیماران بی‌بضاعت، در رفع مشکلات جامعه موثر است.

به گزارش رسامدیا، حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی، افزود: در بسیاری از نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد به خاطر کمبود امکانات پزشکی و درمانی بسیاری از بیماران مجبور می‌شوند که برای تشخیص و درمان بیماری خود به شهرهای دیگر بروند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد این رفت و آمد ها و جایی به جایی ها باعث تشدید درد و بیماری شده است، گفت: همچنین هزینه‌های بیشتری بر دوش بیماران تحمیل می‌شود و آنان را با مشکلات فراوانی روبرو می‌کند.

نصیر الاسلامی اظهار داشت: بیماران مجبورند که برای کمبود یک دستگاه دیالیز، ام آر آی یا سی تی اسکن در بیمارستان، یک یا چند روز معطل شده و از شهر و دیار خود راهی شهرهای دیگر شوند و سختی‌های فراوانی را متحمل شوند.

وی افزود: این بیماران هم درد را باید تحمل کنند هم مشقت مسافرت و هزینه اضافی بر آنها تحمیل می‌شود.

حجت‌الاسلام نصیر الاسلامی اظهار داشت: واقفان با خرید و وقف تجهیزات مورد نیاز بیمارستان و درمانگاه مناطق محروم، خدمت بزرگی به مردم جامعه می‌کنند و این کار باعث نجات جان چندین نفر، کم کردن هزینه درمان بیماران، تسریع در مداوای چندین بیمار و برداشتن بار درد و رنج از دوش چندین خانواده می‌شود.

وی افزود: وظیفه اداری و انسانی ایجاب می‌کند علاوه بر ترویج سنت حسنه وقف با برنامه ریزی عملیاتی، از این ظرفیت در حوزه سلامت بهره برد.

→ خواندن مطلب قبلی

اجرای هفتمین دوره طرح زائران حرم حسینی

خواندن مطلب بعدی ←

تعداد برگزیدگان و میزان جایزه البرز ۱۴۰۲ در بخش نخبگان اعلام شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + 2 =