امام‌زادگان گیلان میزبان ۶۳ محفل انس با قرآن‌کریم شدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری ۶۳ محفل انس با قرآن‌کریم در امام‌زادگان استان به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر امسال خبر داد.

به گزارش رسامدیا، حجت الاسلام ستار علیزاده اظهار کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان‌های آستارا، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، تالش، رشت، رودسر، شفت، صومعه‌سرا، فومن، لاهیجان، لنگرود، ماسال و رودبار میزبان برگزاری مراسم محفل انس با قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه محافل انس با قرآن کریم در امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان گیلان تا بیست و دوم ماه جاری ادامه دارد، اضافه کرد: قاریان برجسته استانی و شهرستانی به تلاوت قرآن کریم می‌پردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های گرامیداشت دهه مبارک فجر در ۶۲۰ بقعه متبرکه استان خاطر نشان کرد: ۳۰۰ نشست بصیرتی و گفتمان انقلاب اسلامی با حضور سخنرانان برجسته استانی و کشوری، راه‌اندازی خیمه معرفت و ایستگاه‌های صلواتی، ویزیت رایگان، مشاوره خانواده، از جمله این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه مراسم‌های ویژه جشن ولادت امام علی (ع) نیز در ۵۵۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار خواهد شد، اضافه کرد: ۱۳ کاروان شادی در شهرستان‌های استان به مناسبت دهه فجر انقلاب با اجرای سرودهای انقلابی توسط گروه‌های سرود مراکز افق بقاع شاخص استان راه‌اندازی می شود.

حجت الاسلام علیزاده اظهار کرد: دیدار با خانواده‌های شهدا، غبارروبی و عطرافشانی گلزارهای شهدا به ویژه مزار شهدای مدفون در بقاع متبرکه گیلان حضور مسئولان شهرستان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و برگزاری پیاده‌روی خانوادگی از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امورخیریه استان گیلان به مناسبت دهه فجر است.

وی با اشاره به راه‌اندازی۱۴ خیمه معرفت در بقاع شاخص گیلان به مناسیت ایام‌الله دهه فجر اضافه کرد: چهار مبلغ اعزامی و مبلغان بومی مستقر در بقاع متبرکه در این خیمه‌ها خدماتی از جمله آموزش معارف اسلام و آموزه‌های انقلاب به کودکان در قالب نقاشی و داستان، مشاوره خانوادگی، سواد فضای مجازی ارائه می‌دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه ۲۱۰ مبلغ بومی هم در ویژه برنامه‌های دهه فجر انقلاب در بقاع متبرکه گیلان مشارکت دارند، خاطر نشان کرد: طرح شمیم خدمت و ایجاد بازارچه‌های موقت فروش محصولات خانگی و صنایع دستی در بقاع متبرکه دارای ظرفیت در ۱۰ بقعه متبرکه استان نیز اجرا می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح طرح‌های عمرانی و فرهنگی در ۳۷ بقعه متبرکه گیلان در ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: خواهر امام رشت، سید محمد تیرکش بند تالش، سید احمد دوران محله چابکسر و راه اندازی مرکز حفظ قرآن کریم مسجد حجت الاسلام شفتی رشت از جمله این طرح‌ها است.

حجت‌الاسلام علیزاده از برگزاری مراسم تقدیر برای ۱۴۰ واقف، عضو هیات امنای بقعه، خادم و فعال فرهنگی در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: یاردهمین مرحله قرار دوازدهم برای توزیع بسته‌های کمک معیشتی بین نیازمندان در گیلان از دیگر برنامه‌هاست که بخشی از بسته های معیشتی برای زلزله‌زدگان شهرستان خوی ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: در این مرحله ۸۵۰ بسته معیشتی، ۲۰ جهیزیه برای ۲۰ نوعروس، پنج دستگاه بخاری، ۱۵۰ بسته پروتئینی، ۱۰ بسته لبخند مادری برای نوزدان سوم خانواده‌ها تهیه شده که در اختیار جامعه هدف مراکز افق بقاع متبرکه قرار خواهد گرفت.

گیلان دارای افزون بر ۹۰۰ بقعه متبرکه است، بقاع متبرکه استان ۱۸ هزار عضو هیئت امناء، خادم افتخاری و عضو مراکز افق دارد.

→ خواندن مطلب قبلی

مسابقه‌های کشوری قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در قم آغاز شد

خواندن مطلب بعدی ←

اجرای ۱۱۰ برنامه ویژه دهه مبارک فجر در بقاع متبرکه استان مرکزی آغاز شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =