رقابت‌ بانوان در روز دوم مسابقات بین‌المللی قرآن

روز دوم رقابت بخش بانوان چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، شاهد حضور متسابقانی از ۹ کشور جهان بودیم.

به گزارش رسامدیا، رقابت‌های روز دوم بخش بانوان چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن، پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۹ بهمن‌ماه در سالن اجلاس سران اسلامی برگزار شد.

براساس جدول زمانبندی این بخش که از سوی ستاد برگزاری مسابقات اعلام شد، در روز دوم نمایندگانی از ۹ کشور رقابت داشتند. ازجمله کشورهایی که در روز دوم بخش بانوان به رقابت پرداختن نمایندگانی از عراق، لبنان، اندونزی، بنگلادش، سنگال، ساحل عاج، تاجیکستان، کامبیا و جمهوری اسلامی ایران بود که در دو مرحله دانش‌آموزی و بزرگسال با هم به رقابت پرداختند.

رقابت‌های روز دوم نیز از ساعت ۸:۳۰ با تلاوت سمیه حاجعلی، قاری ممتاز کشورمان و رتبه‌دار ادوار مسابقات سراسری ایران آغاز شد. او به عنوان قاری افتخاری در این رویداد حضور داشت.

همزمان با این رویداد، هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی نیز در حال برگزاری است و به همین بهانه صندلی‌های سالن اجلاس سران مملو از دختران دانش‌آموز در سنین مختلف و مقاطع دبستان و دبیرستان بود که به همراه کادر آموزشی مدارس حضور یافته بودند.

اجرای برنامه را الهام غفاری، مجری شبکه قرآن و معارف سیما به عهده داشت. نخستین فردی که اجرای خود را به داوران ارائه داد، میمونه منیرالزمان از بنگلادش در رشته حفظ کل قرآن بود. امروز تمامی اجراها طبق برنامه از پیش تعیین‌شده پیش رفت.

روز دوم مسابقات قرآن کریم در بخش بانوان بسیار فشرده‌تر از روش گذشته برگزار شد و عادله شیخی، نماینده جمهوری اسلامی ایران در بخش ترتیل نیز طی این روز به عنوان آخرین اجرا در روز دوم بخش بانوان به روی سن رفت و اجرای قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشت.

یادآور می‌شود، آئین افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه، ۲۶ بهمن‌ماه همزمان با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در بخش آقایان و پسران در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل طی ۲۷ بهمن تا ۱ اسفندماه، بعد از ظهرها از ساعت ۱۵ تا ۲۱ و در بخش بانوان و دختران در رشته‌های قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن طی ۲۸ تا ۳۰ بهمن صبح‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار می‌شود.

مراسم اختتامیه و اعلام نفرات برتر دوم اسفندماه با حضور رئیس‌جمهور از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در همین محل برگزار شده و روز پنجشنبه، سوم اسفندماه، متسابقان به همراه اعضای هیئت داوران این دوره به محضر رهبر معظم انقلاب می‌رسند.

→ خواندن مطلب قبلی

جزئیات اولین روز رقابت بخش بانوان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

خواندن مطلب بعدی ←

رتبه‌های نخست مسابقات بین‌المللی قرآن از آن ایران/تجلیل از برگزیدگان با حضور رئیس جمهور

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =