ورود اوقاف به بحث سلامت مردم با تجهیز و احداث بیمارستان از محل موقوفات

استاندار مازندران با اشاره به ورود اداره اوقاف به بحث سلامت مردم و تجهیز و احداث بیمارستان از محل موقوفات، اظهار کرد: بیمارستان فوق تخصصی سرطان از محل عواید موقوفه مرحوم خانم خلعتبری در چالوس احداث می‌شود.

به گزارش رسامدیا، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران گفت: مسئله و مشکل زمین برای احداث بیمارستان فوق تخصصی سرطان را حل کردیم تا این بیمارستان که نیاز مردم غرب مازندران و حتی کل استان است احداث شود و خدمات‌دهی کند.

او با اشاره به ورود اداره اوقاف به بحث سلامت مردم و تجهیز و احداث بیمارستان از محل موقوفات، افزود: بیمارستان فوق تخصصی سرطان از محل عواید موقوفه مرحومه خلعتبری در چالوس احداث می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه املاک این موقوفه در تهران وجود دارد و بر اساس نیت واقف، درآمد آن باید صرف احداث بیمارستان فوق تخصصی سرطان شود، گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در احداث این بیمارستان پیش قدم شده و دانشگاه علوم پزشکی استان و اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران باید در این زمینه همکاری و مشارکت داشته باشند.

حسینی‌پور کمک موقوفات به بهداشت و درمان جامعه را ارزشمند توصیف کرد و افزود: یکی از کارکرد‌های وقف می‌تواند احداث بیمارستان و درمانگاه در نقاط مختلف استان باشد که در این زمینه خیرین، نهاد‌های مردمی، اوقاف و سایر دستگاه‌ها باید با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند.

آمادگی اوقاف برای آغاز پروژه احداث بیمارستان سرطان

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز با تشریح جزئیات این موقوفه، گفت: املاک موقوفه مرحومه خلعتبری در استان تهران وجود دارد که نیت آن برای ساخت بیمارستان فوق تخصصی سرطان است و باتوجه به تاکید واقف در وقف‌نامه این بیمارستان فقط باید در چالوس احداث شود.

او افزود: بخش بزرگی از اعتبار احداث این بیمارستان توسط موقوفه خلعتبری اکنون آماده است و فقط منتظر مجوزات لازم برای شروع کار هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: بیمارستان فوق تخصصی سرطان توسط اوقاف احداث و پس از تکمیل به وزارت بهداشت تحویل داده خواهد شد تا به مردم خدمت‌رسانی کند.

→ خواندن مطلب قبلی

اولویت اوقاف تقوای اقتصادی است

خواندن مطلب بعدی ←

وقفی برای معلولان مازندران

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − 3 =