بقاع کاشان در خط مقدم مبارزه با کرونا

با توجه به شیوع ویروس کرونا در شهرستان کاشان با همت مراکز افق بقاع متبرکه کاشان بسته های حمایتی ارزاق بین ۳۶۵ خانوار و ۲۸۲۰پک بهداشتی در بین خانوارهای محدوده بقاع متبرکه توزیع گردید.
به گزارش روابط عمومی سازمان اوقا ف و امور خیریه از استان اصفهان، مسلم محمود زاده رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان اظهار داشت :این بسته های معیشتی با همت مراکز افق بقاع متبرکه امامزاده سلطان امیر احمدبن موسی المبرقع(ع)کاشان، امامزاده علی بن باقر علیه السلام مشهداردهال و امامزاده ولی بن موسی علیه السلام راوند و امامزاده ابراهیم(ع)فین و با بهره مندی از ظرفیت خیرین با ارزشی بیش از ۹۳۲میلیون وپانصد هزارریال تهیه و در یکماه اخیر در بین خانواده های آسیب پذیرکاشان. راوند و مشهداردهال توزیع گردیده است.
وی در مورد توزیع پک بهداشتی افزود : پک های توزیع شده شامل (ماسک ،مواد ضدعفونی ،دستکش،ژل و….) می باشد که ارزشی بالغ بر ۱۰۰ میلیون ریال را دارا بوده است.

این مقام مسئول از دیگر اقدامات بقاع متبرکه کاشان را ضد عفونی کردن بقاع خصوصا محدوده و محلات حرمهای مطهر دانست که توسط قرارگاه های جهادی امامزاده عبدالله (ع)لتحر و دیگر بقاع متبرکه فوق الذکر صورت پذیرفته وبیش از ۱۶۴۰۰لیتر مواد ضد عفونی کننده با ارزشی بیش از ۱۶۵میلیون ریال مصرف و محلات اطراف بقاع متبرکه بطور خودجوش ضد عفونی گردیده است.

محمود زاده در ادامه تصریح کرد :همچنین با توجه به اینکه همه ساله دراین ایام مراسم جشن های مختلفی در سطح گسترده در بقاع متبرکه برگزار می شد در ایام و اعیاد شعبانیه و نوروز بیش از ۳۰ ویژه برنامه توسط مراکز افق بقاع متبرکه از کنار مضجع شریف امامزادگان با ارزشی بالغ بر ۵۰میلیون ریال تهیه و بطور همزمان از شبکه های مجازی پخش شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان خاطر نشان کرد :ویژه برنامه های نوروزی امامزاده سلطان امیراحمد علیه السلام کاشان هر شب به مدت ۱۵شب و بقاع متبرکه علی بن باقر علیه السلام مشهداردهال و ولی بن موسی الکاظم راوند نیز در روزهای جشن مراسم مختلفی داشتند.
گفتنی است کاشان دارای ۱۲۰بقعه متبرکه و امامزاده می باشد که با شیوع ویروس کرونا درب حرمهای مطهر به جهت جلوگیری از تجمع و انتشار این ویروس به استناد مصوبه ستاد بحران بسته شد.

منبع خبر

→ خواندن مطلب قبلی

پیام تسلیت رئیس مرکز امور قرآنی درپی درگذشت «فرهاد موذن»

خواندن مطلب بعدی ←

نهادهای دینی و مذهبی و بقاع متبرکه پیشتاز مقابله با بیماری کرونا در استان سمنان بودند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =