معاون سیاسی استاندار سمنان عنوان کرد:
منبرها را به ممبرها در گروه‌های فضای مجازی وصل کنیم

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان گفت: باید منبرها را به ممبرها وصل کنیم و ممبرهایی که در گروه‌های مختلف فضای مجازی هستند از منبر علما بهره کافی را ببرند.

به گزارش رسامدیا، حبیب‌الله خجسته پور، معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان با تقدیر از جمع‌آوری کمک‌های خیرین در تولید و توزیع بیش از 6 میلیارد ریال اقلام خوراکی و بهداشتی در این ایام با استفاده از منابع منطبق و کمک‌های خیرین اظهار کرد: خیرین زیادی پس از شیوع کرونا ویروس قصد کمک و خدمت در این زمینه را داشتند و نیاز بود که این خیرین کارشان منسجم شده و سازماندهی شوند.
وی افزود: با توجه به اینکه سازمان اوقاف کار خیریه هم انجام می‌دهد برقراری اتصال بین خیرین از طریق سازمان اوقاف و امور خیریه انجام شد و در این زمینه اقدامات خوبی در این حوزه انجام شد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان اظهار کرد: در استان سمنان موقوفات فراوانی وجود دارد و خدا را شاکریم در استان سمنان موقوفه‌ای با نیت دارو و درمان هم داریم که از ظرفیت این موقوفه در راستای کمک به کنترل و مهار بیماری حادث‌شده در جامعه استفاده شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان گفت:  اقدامات جامعه مذهبی و تعطیل کردن بقاع متبرکه در روزهای آغازین شیوع کرونا، زمینه تعطیل کردن اختیاری بقیه تجمعات و مراسم توسط مردم را فراهم کرد.

وی افزود: بی‌شک علت استقبال عامه مردم از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، اقداماتی بود که جامعه مذهبی و متدین ما از اولین روزهای شیوع بیماری کرونا در کشور انجام دادند و وقتی مردم دیدند که بقاع متبرکه ما در جهت سلامتی مردم بسته شده‌اند و هنگامی‌که ملاحظه کردند نمازهای جمعه و جماعات شاید برای اولین بار در طول تاریخ برگزاری آن‌ها تعطیل شدند و پیشتازان عرصه دین و مذهب، علما و روحانیون و سایر بزرگواران نسبت به‌سلامتی مردم دغدغه دارند و اجتماعات دینی و مذهبی را تعطیل کرده‌اند، این درسی شد که در تعطیل کردن اختیاری بقیه اجتماعات و مراسمات اقدام کنند.

خجسته پور عنوان کرد: علیرغم اینکه در این ایام بقاع متبرکه و اماکن مذهبی و اجتماعات و برنامه‌های مذهبی این اماکن تعطیل شده‌اند ولی امور مذهبی و دینی و کار خیر تعطیل نشده است بلکه از حالت اجتماعی و حضور فیزیکی و در کنار هم بودن رسیده‌ایم به اقدامات فردی با حفظ فاصله‌های فیزیکی.
وی گفت: به‌عنوان نمونه می‌توان به تبدیل برخی از فضاهای اماکن مقدس به امور تولیدی و جهادی در راستای تولید مواردی از قبیل ماسک و دستکش و سایر ملزومات موردنیاز مردم اشاره کرد.

وی گفت: برای بهره مندی از سخنرانی ها و محافل معنوی در این زمینه پیشنهاد و توصیه می‌شود از بسترهایی مانند صداوسیما و فضای مجازی استفاده شود و کلام خطبا و روحانیت همچنان به گوش مردم متدین استان برسد.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان گفت: در این خصوص هم می‌توانیم از طریق شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی و هم با تهیه کلیپ‌هایی در فضای مجازی این کار را انجام دهیم.
وی عنوان کرد: باید منبرها را به ممبرها وصل کنیم و ممبرهایی که در گروه‌های مختلف فضای مجازی هستند از منبر علما بهره کافی را ببرند.
خجسته پور تصریح کرد: در فضای مجازی یک ارتباط دوطرفه برقرار می‌شود و مخاطب هم می‌تواند پیام خود را به گوش متکلم برساند، نه به‌اندازه مجالس وعظ و سخنرانی ولی حداقل با یک شبیه‌سازی می‌توان آن ارتباط را هم برقرار کرد.
وی افزود: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مساوات و یاریگری کسانی که به‌واسطه بیماری کرونا آسیب دیده‌اند، انتظار داریم مردم همچنان کار خیر خود را استمرار بخشند.

خجسته پور تصریح کرد: هرچند همه دستگاه‌ها در قالب قرارگاه استانی مساوات دارند کار می‌کنند و ما جدایی بین دستگاه‌ها نمی‌بینیم، اما یکی از مراکز معتبر و قابل‌اعتماد و قابل‌پیگیری در این زمینه سازمان اوقاف و امور خیریه است.
وی عنوان کرد: اوقاف و امور خیریه هم به‌واسطه امکاناتی که خودش دارد و هم به‌واسطه ارتباط‌هایی که با خیرین دارد و کمک‌های خیرخواهانه‌ای که از مردم جمع می‌کند می‌تواند در این زمین به‌خوبی عمل کند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از اداره کل اوقاف و امور خیریه و هیئت‌امنای بقاع متبرکه بابت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی کردن معابر و اماکن مذهبی خاطرنشان کرد: انشا الله همه اماکن متبرکه ما همچنان آمادگی را حفظ کنند که پس از رفع شدن شر این بلیه بتوانیم مانند سابق از ظرفیت این اماکن متبرکه بهره کافی و لازم را ببریم.

→ خواندن مطلب قبلی

مدافعان سلامت، جان خود را وقف کرده‌اند

خواندن مطلب بعدی ←

راه‌اندازی مرکز رسیدگی به مدارس وقفی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =