یکشنبه 18 آبان؛ آغاز مسابقات قرآن بانوان

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از آغاز مسابقات قرآن در بخش بانوان از یکشنبه 18 آبان خبر داد و گفت: این مسابقات تا پایان هفته ادامه دارد و به صورت زنده و ویدئوکنفرانسی برگزار می‌شود.


به گزارش رسامدیا، مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در باره آخرین وضعیت مسابقات سراسری قرآن کریم، گفت: از روز یکشنبه ۱۸ آبان‌ماه، مسابقات در بخش بانوان آغاز می‌شود و تا پایان همان هفته ادامه دارد. این بخش به صورت زنده و ویدئوکنفرانسی برگزار می‌شود و داوران نیز در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف استقرار خواهند یافت.
وی در مورد انتخاب تیم داوری در بخش آقایان اظهار کرد: هنوز فهرست داوران نهایی نشده است و به محض نهایی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد. ضبط مسابقات بخش آقایان نیز از هفته آینده آغاز می‌شود تا در زمان مقرر و در هنگام پخش تلویزیونی مورد داوری قرار بگیرد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در رابطه با آیین‌نامه ساماندهی داوران مسابقات قرآن تصریح کرد: یکی از موضوعات جلسه اخیر شورای معین ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور در رابطه با ساماندهی داوران مسابقات قرآن بود. تقریباً همه اجماع داشتند که آیین‌نامه تهیه‌شده، بخش سنجش را در نظر گرفته و سنجش تنها بخشی از کل ساماندهی است، لذا بخش دیگر هم باید در نظر گرفته شود. بر همین اساس، مقرر شد بخش‌های دیگر هم به موازات بخش سنجش به پیش برده شود و در ادامه در جلسات آینده شورای معین مورد بررسی قرار بگیرد.
قره‌شیخلو همچنین در مورد وضعیت سند جامع مسابقات قرآن کشور که پیش از این یک بار تدوین شده و در صحن کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم به تصویب نرسیده بود، گفت: در مورد سند اختلاف‌نظرهایی وجود دارد، برخی اعتقاد دارند این سند باید مجدد بازنویسی شود و برخی هم بر این باور هستند که باید تنها با ایجاد برخی اصلاحات اکتفا کرد.
وی بیان کرد: نظر ما این است که کار به بازنویسی نکشد و با انجام اصلاحاتی در سند تدوین شده، آن را به ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور ارائه دهیم. در محدوده زمانی حاضر، فرصتی برای این اصلاحات فراهم نشده است، به محض اینکه اصلاحات مدنظر صورت بگیرد برای تصویب نهایی به کمیسیون ارائه خواهد شد. در این مدت، از دوستان کمیته درخواست طرح و برنامه کرده‌ایم تا این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

→ خواندن مطلب قبلی

۱۲ هزار مرکز علمی وقفی در کل کشور وجود دارد

خواندن مطلب بعدی ←

پوستر چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن رونمایی شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + هجده =