بودجه ساخت مساجد اوقاف حذف شد

لایحه بودجه سال 1400 کل کشور توسط معاون رئیس جمهوری تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش رسامدیا، در این لایحه در چندین بخش و ذیل سازمان‌های مختلف برای مساجد کشور بودجه‌هایی تعیین شده است. براین اساس در بخش مصارف دستگاه‌های اجرایی ملی برحسب برنامه و خروجی 1400، ذیل بودجه سازمان تبلیغات اسلامی با عنوان «بودجه فعال‌سازی مساجد» برای سال 1400، بودجه 10 میلیارد تومانی اختصاص پیدا کرده است. این در حالی است که در سال 1399 ذیل بودجه سازمان تبلیغات اسلامی با عنوان «بودجه برنامه گسترش فعالیت‌های فرهنگی در مساجد»، رقم 31 میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده بود. براین اساس بودجه این سازمان در بخش مساجد با کاهش 70 درصدی نسبت به سال قبل مواجه شده است.
افزایش 40 درصدی بودجه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد
همچنین ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، با عنوان بودجه «برنامه حمایت از گسترش فعالیت‌های فرهنگی در مساجد» که به فعالیت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اختصاص خواهد داشت، رقم 130 میلیارد تومان پیشنهاد شده است که نسبت به سال گذشته که 82 میلیارد تومان مصوب شده بود، افزایش 40 درصدی داشته است.
در برنامه‌های ذیل این ردیف بودجه آمده است: برای تقویت و راه‌اندازی کتابخانه‌های مساجد 18 میلیارد تومان، برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی، دینی در مساجد 99 میلیارد تومان و برای حمایت از ارتقا و بروز رسانی کانون‌ها حدود 28 میلیارد تومان باید اختصاص یابد.
افزایش 30 درصدی بودجه امور مساجد
بودجه مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران که به صورت مستقیم اختصاص خواهد یافت، امسال رقمی حدود 40 میلیارد تومان پیشنهاد شده که نسبت به سال گذشته که رقم 31 میلیارد تومان مصوب شده بود، نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.
سال گذشته در لایحه بودجه ذیل بودجه سازمان اوقاف و امور خیریه دو عنوان «احداث مساجد و اماکن فرهنگی و مذهبی» رقم 17 میلیارد تومان و با عنوان «کمک به ساخت مساجد و مصلی‌ها» نیز بودجه 13 میلیارد و 300 میلیون تومان مصوب شده بود که این ارقام در سال آینده حذف شده است.
حال باید دید این ارقام در مجلس شورای اسلامی چه تغییراتی خواهد داشت.

→ خواندن مطلب قبلی

بازگشایی مشروط و محدود مساجد و اماکن زیارتی

خواندن مطلب بعدی ←

کتاب «خانه اربابی بهاءالملک» منتشر شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار + نوزده =