مهدی قره شیخلو عنوان کرد:
لزوم توجه به متمم قرآنی در تدوین قوانین

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بر لزوم توجه به متمم قرآنی در همه قوانین کشور تاکید کرد.

به گزارش رسامدیا، مهدی قره شیخ لو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اگر فراکسیون قرآن و عترت وظایف خود را در مجلس شورای اسلامی کامل انجام دهد باید در تمام لوایح و قوانین اعم از فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی متمم‌های قرآنی مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: قرآن نباید از زندگی دنیوی و اخروی ما جدا تا با حضور در زندگی ما موجب سعادت دنیا و آخرت شود.
قره شیخ لو با اشاره به برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات کشوری قرآن به صورت غیرحضوری گفت: در مرحله شهرستان و استان، شهر‌ها و استان‌ها براساس شرایط محدودیت‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری مسابقات قرآنی را برگزار کردند.
وی افزود: مسابقات کشوری آقایان در هر استان با حضور منتخبان استانی در مراکز صدا و سیما ضبط شده است و برای داوران که در تهران حضور دارند پخش می‌شود.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مسابقات از ابتدای هفته آغاز شده است و تا غروب امروز ادامه دارد.
قره شیخ لو افزود: مسابقات قرآن آقایان در هفت رشته قرائت (تحقیق و ترتیل)، حفظ (حفظ کل و…)، مفاهیم، تفسیر، اذان، دعاخوانی و تواشیح برگزار می‌شود.
وی گفت: در بخش خواهران مسابقات در ۵ رشته بدون بخش اذان و تواشیح به صورت برخط برگزار می‌شود.
قره شیخ لو افزود: منتخبان استانی خواهران در ادارات کل اوقات و امورخیریه هر استان حضور یافته و به صورت زنده و برخط مسابقات خود را با حضور داوران در تهران برگزار می‌کنند.
وی گفت: مراسم اختتامیه چهل و سومین دوره مسابقات کشوری امروز بعدازظهر از ساعت ۱۹ و ۳۰ تا ۲۱ و ۳۰ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه برگزار می‌شود.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: برگزاری مسابقات به این صورت مزایا و معایبی داشت به گونه‌ای که موجب کاهش هزینه‌ها در بخش اسکان، ایاب و ذهاب و پذیرایی از میهمانان بود، اما به سبب نبود حضار برای مسابقه دهندگان شرایط انگیزشی کمتر بود.
قره شیخ لو تاکید کرد: امسال با صرفه جویی در هزینه‌ها جوایز از ۴۰ تا ۱۵۰ درصد افزایش یافته است به گونه‌ای که نفر اول حفظ کل قرآن سال گذشته ۱۰ میلیون تومان و امسال ۲۵ میلیون تومان جایزه دریافت می‌کند و نفر اول قرائت قرآن نیز که سال گذشته ۱۰ میلیون تومان جایزه گرفته بود امسال ۲۰ میلیون تومان جایزه خواهد گرفت.
وی با اشاره به تاخیر سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن به سبب شیوع ویروس کرونا گفت: درنظر داریم با استفاده از تجربیات مسابقات کشوری، مسابقات بین المللی را نیز به صورت غیرحضوری برگزار کنیم به گونه‌ای که شرکت کنندگان و داوران در محل سکونت خود مسابقه دهند و داوران نیز قضاوت کنند.
قره شیخ لو افزود: در نظر داریم اسفند امسال همزمان با ایام مبعث رسول گرامی اسلام (ص) این مسابقات را برگزار کنیم.
وی افزود: منتخبان مسابقات کشوری امسال در مسابقات بین المللی سال ۱۴۰۰ (سال آینده) حضور خواهند داشت.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با قدردانی از رسانه ملی به ویژه معاونت استان‌ها در همکاری برای ضبط مسابقات منتخبان استان‌ها و همچنین شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه رادیو قرآن به منظور پخش مستقیم مسابقات قدردانی کرد.
آقای قره شیخ لو گفت: متاسفانه دیگر شبکه‌ها حتی بسته‌های خبری از این مسابقات پخش نکردند و انتظار ما در این مسابقات ترویج فرهنگ قرآنی در کشور است.
وی افزود: سوالات مفاهیمی که هفته گذشته همزمان با مسابقات قرآن مطرح می‌شد با استقبال پیامکی هموطنان مواجه شد و ما هر شب حدود ۲۰ هزار پیامک دریافت می‌کردیم و این نشاندهنده علاقه مندی قرآنی مردم است که باید زمینه‌های آن فراهم شود.
قره شیخ لو اضافه کرد: هم اکنون در ۲۰۰ بقعه کشور جلسات قرآن و تفسیر برگزار می‌شود و ما در کشور ۸ هزار بقعه داریم که باید زمینه‌های استفاده از آن به منظور تشکیل حلقه‌های قرآنی فراهم شود.
وی گفت: ما زمینه‌های افزایش اعتماد بین فعالان قرآنی را فراهم و دست یاری به طرف آنان دراز می‌کنیم تا برای گسترش آموزش‌های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی با ما همکاری کنند.
قره شیخ لو افزود: در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه دوره‌ای آموزشی به ویژه برای شرکت کنندگان استانی که در دو سال گذشته به مرحله کشوری راه نیافته اند به منظور ارتقای کیفیت مسابقات برگزار می‌شود.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: برگزاری مسابقات قرآنی هدف نیست بلکه وسیله‌ای برای ایجاد انگیزه و جذب مخاطبان است.

→ خواندن مطلب قبلی

تحول در برگزاری مسابقات سراسری قرآن ضروری است / پیشنهاداتی برای ارتقای کیفیت

خواندن مطلب بعدی ←

طرح شهید سلیمانی با توزیع ۲۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان در بوشهر اجرا شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + سه =