رتبه پنجم اوقاف گلستان از لحاظ تعدد رقبه و موقوفات در کشور

حجت‌الاسلام سلیمانی فرد گفت: استان گلستان از لحاظ تعدد رقبات وقفی و موقوفات رتبه پنجم را بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام «روح‌الله سلیمانی فرد»، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان در حاشیه کارگاه آموزشی، توجیهی ویژه امین موقوفات استان گلستان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند واقفان به دنبال رفع فقر و محرومیت از جامعه باشند و امیدوارم با همت و همدلی بتوانیم گام بلندی در راستای اهداف واقفان و تحقق فرامین معظم‌له برداریم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: ۸۵۰ نوع نیت از موقوفات سده های گذشته در سامانه جامع اوقاف و امور خیریه بارگذاری شده است و شئون مختلف فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، خیریه و غیره را شامل می شود.

حجت الاسلام سلیمانی فرد یادآور شد: واقفان و خیران به عنوان افراد نواندیش و معتقد می‌خواستند عامل خیررسانی به دیگران باشند که این مهم از روش های مختلف اعم از تعظیم شعائر اهل بیت(علیهم السلام)، کمک مستقیم به ایتام و فقرا، ترویج و نشر معارف قرآن و عترت، حوزه های علمیه، بهداشت، سلامت و آموزش انجام می شود.

وی تصریح کرد: با روحیه تقید و ایثارگرانه و خیرخواهانه واقفان و افراد نواندیش تاکنون ۵ هزار و ۶۰۰ موقوفه در استان گلستان به ثبت رسیده که ۷۱ هزار رقبه وقفی را شامل می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطرنشان کرد: امروز با پیچیدگی های مختلف حقوقی و ثبتی، اقتصادی، اجتماعی، تعارض های قانونی و مواد مختلف قانونی اداره کردن موقوفات کار سختی است، گرچه ما سعی کردیم ساختار دیوان سالاری اوقاف و امور خیریه را توسعه دهیم اما همچنان این نسخه نجات بخش نیست.

حجت الاسلام سلمانی فرد، سپردن موقوفات به دست مردم را امری ضروری خواند و افزود: هر چقدر اوقاف و امور خیریه تلاش کند و اتفاقات مثبتی رخ دهد اما احیای همگانی وقف و شان و رسالتی که ما نسبت به موقوفات برعهده داریم باید به طور ویژه مورد توجه باشد.

وی یادآور شد: اوقاف و امور خیریه گلستان از لحاظ تعدد رقبات وقفی و موقوفات رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است اما از آنجایی که گلستان یک استان نوپا است ساختارهای آن عقب افتادگی ها و مشکلاتی دارد که به اداره موقوفات و ماموریت های سنگین این بخش آسیب می زند.

→ خواندن مطلب قبلی

حضور بیش از ۶۲ هزار شرکت‌کننده در ۱۵ دوره آزمون حفظ قرآن

خواندن مطلب بعدی ←

تعمیم فرهنگ وقف در حوزه تحقیقات هسته‌ای بعد از شهادت شهید فخری‌زاده

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 9 =