رضا معممی‌مقدم:
اهتمام به تقویت موقوفات مهدوی در سال آینده

مدیرکل اجتماعی و مشارکتهای مردمی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست کارکنان این اداره کل گفت: با توجه به اینکه در سال جدید دو جشن ولادت وجود داشته و با یاد و نام مولایمان امام زمان(عج) آغاز و خاتمه می یابد، شیوه نامه اجرایی طرح «مهر مهدوی» با موضوع ایجاد امید وتقویت استراتژی انتظار برای اجرا ابلاغ می شود.

به گزارش رسامدیا، رضا معممی مقدم مدیرکل اجتماعی و مشارکتهای سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: فرهنگ انتظار یعنی امید داشتن به آینده ای روشن، امیدی که حرکت آفرین باشد و انسان را به سوی ساختن آن جامعه آرمانی سوق دهد. لذا سازمان با توجه به در اختیار داشتن ظرفیتهای بی نظیری مثل ۸ هزار امام زاده ، ۲۲ هزار هیئت امنا و ۲۶۰۰ خادم ثابت و ۲۰ هزار خادم افتخاری و هزار مرکز افق و ۸۰۱ هیئات شاخص و محوزی در بقاع متبرکه و گروه‌های جهادی همکار و… می بایست فرهنگ غنی انتظار را بیش از پیش ترویج و قلوب خلائق را متوجه خورشید عالم تاب هستی حضرت مهدی موعود علیه السلام کند.

وی ادامه داد: در این زمینه، بقاع متبرکه امامزادگان که از دیرباز، مهد قرآن و عترت و محل نشر معارف ناب اسلامی و فرهنگ سازان این عرصه بوده اند، می‌توانند نقش مهم و موثری برای ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت ایفا کنند.

معممی مقدم اظهار داشت : ما به جامعه هدف سازمان و هیات امنا بقاع و مدیران محترم مراکز افق امام زادگان اعلام کردیم ، در سال مهدوی دنبال فعالیت ویترینی و تشریفاتی نیستیم بلکه با توجه به بقعه محوری در برنامه ریزیها ، به دنبال تدوین و اجرای برنامه هایی هستیم که موجب تقویت مکارم اخلاق، نهادینه سازی عدالت اجتماعی ، کیفی سازی تعظیم شعائر مذهبی در بقاع متبرکه، جوان گرایی و تقویت سبک زندگی اسلامی شود.

وی افزود: اهتمام ما به تقویت موقوفات مهدوی در سال آینده باید بیشتر باشد و منتظران صالح اهتمام بیشتری به نوع‌دوستی خواهند داشت و خروجی نهضت اجتماعی مهدوی جامعه‌ی مهربانتری خواهد بود و شبکه تبلیغ باید پیامهای زندگی مهدوی و انتظار را تولید و باز نشرکند.در سال مهدوی سازمان به دنبال رسیدگی بیشتر به محرومان ، آزادی زندانیان ، ایجاد اشتغال و… است.

معممی مقدم تصریح کرد: در سال مهدوی ما به دنبال تقویت کارکرد اجتماعی منتظران هستیم تا بتوانیم در راستای بایسته های گام دوم انقلاب حرکت کنیم.

→ خواندن مطلب قبلی

حمایت دولت از وقف باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

خواندن مطلب بعدی ←

گزارش تصویری روز سوم مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =