«همایش ملی مواکب سازمان اوقاف» برگزار می‌شود

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بقاع متبرکه که مهد عترت و قرآن هستند، چه بهتر که جایی برای بدرقه زائران باشند؛ برای این موضوع برگزاری «همایش ملی مواکب سازمان اوقاف» را مدنظر قرار داده‌ایم.

به گزارش رسامدیا، رضا معممی‌مقدم؛ مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و مسئول دبیرخانه ستاد اربعین در این سازمان طی سخنانی در نخستین نشست ستاد اربعین حسینی سال ۱۴۰۰ با اشاره به اینکه هنوز برای برگزاری مراسم اربعین حسینی ابهاماتی وجود دارد، گفت: برپایی تعداد ۳۱۳ موکب یعنی ما نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش ۲۰۰ درصدی خواهیم داشت؛ قطعاً سیاست سازمان اگر براساس مردم‌محوری، ترویج وقف و تسهیل‌گری باشد، یعنی ما مسیر درست را رفته‌ایم.

وی تأکید کرد: ما نیازمند بازطراحی نقش‌آفرینی سازمان اوقاف و امور خیریه در اربعین حسینی هستیم؛ باید به جای موکب‌داری، موکب‌یاری کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه که مهد عترت و قرآن هستند چه بهتر جایی برای بدرقه زائران باشند؛ برای این موضوع برگزاری «همایش ملی مواکب سازمان اوقاف» مدنظر قرار داده‌ایم؛ مانور اربعین سازمان اوقاف همین همایش خواهد بود؛ ما معتقدیم سازمان به اندازه خدمات و جغرافیای خودش دیده نشده است و این همایش به این سبب برگزار می‌شود.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام سید محمدکاظم موسوی متقی مدیرکل فرهنگی، حجت‌الاسلام محمد نوروزپور مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، حجت‌الاسلام شوزب شیری مدیرکل بازرسی مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات به بیان نکاتی در خصوص مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه در برگزاری مراسم اربعین حسینی پرداختند.

در انتهای این نشست مدیران کل اوقاف استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان و مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف به‌صورت ویدئوکنفرانسی به بیان نکاتی پرداختند.

→ خواندن مطلب قبلی

پیش‌بینی برپایی 313 موکب برای اربعین 1400

خواندن مطلب بعدی ←

گزارش تصویری برگزاری نخستین نشست ستاد اربعین حسینی سال ۱۴۰۰ در سازمان اوقاف

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 1 =