سوگواره «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: دهه اول ماه محرم امسال سوگواره ملی «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه این استان برگزار می شود.

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این سوگواره ملی در کهگیلویه و بویراحمد به منظور تببین هر چه بیشتر اهداف نهضت عاشورا، بهره گیری از ظرفیت بقاع متبرکه استان برای اجرای ویژه برنامه ‌های مذهبی و اجرای صحیح نیت واقفان با موضوع عزاداری امام حسین (ع) و یاران باوفایش برگزار خواهد شد.
وی افزود: اجرای برنامه‌ های این سوگواره ملی در کهگیلویه و بویراحمد با رعایت کامل نکات بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی و بر اساس رنگ بندی کرونایی آبی، زرد، نارنجی و قرمز است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تعویض پرچم بقاع متبرکه این استان با بیرق عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در روز اول ماه محرم امسال انجام می‌ شود.
حجت الاسلام نصیرالاسلامی عنوان کرد: برنامه هایی شامل شیرخوارگان حسینی به یاد حضرت علی اصغر (ع) فرزند شیرخوار امام حسین (ع)، احلی من العسل به یاد حضرت قاسم بن الحسن (ع) و سوگواری روزهای تاسوعا و عاشورا به طور ویژه در بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌ شود.
وی از برگزاری پویش های ملی «هر منزل یک بیرق امام حسین (ع)»، لبیک یا حسین (ع) و «هر خانه یک حسینیه» در دهه اول ماه محرم امسال در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
ماه محرم امسال از سه شنبه ۱۹ مردادماه آغاز می شود.

→ خواندن مطلب قبلی

5 هزار بسته کمک معیشتی در قالب طرح «شمیم حسینی» بین نیازمندان توزیع می‌شود

خواندن مطلب بعدی ←

گزارش تصویری نشست خبری طرح های سوگواره بصیرت عاشورایی و شمیم حسینی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =