به مناسبت دهه وقف؛
خیران و واقفان در سراسر کشور تجلیل می‌شوند

معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در سال به طور میانگین حدود هزار و ۵۰۰ وقف جدید در حوزه‌ها و موضوعات مختلف در سطح کشور داریم، اظهار کرد: قرار است در هفته وقف از این بزرگواران تجلیل شود.

به گزارش رسامدیا، حجت الاسلام غلامرضا عادل، رئیس ستاد دهه وقف و معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به دهه وقف و برنامه‌هایی که در این دهه قرار است برگزار شود، گفت: هفته وقف بستر مناسبی برای ترویج وقف به عنوان فرهنگی خدا پسندانه و ارائه گزارشی از آنچه در حوزه موقوفات رخ می‌دهد است.

رئیس ستاد دهه وقف درباره برنامه‌های هفته وقف توضیح داد و بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی که در آن قرار داریم، برنامه‌های معمولاً همایشی که نیاز به حضور جمعیت دارد، با محدودیت‌هایی همراه است اما با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است، در سطح استان‌ها قرار است از همه کسانی که وقفی انجام داده‌اند تجلیل شود.

وی اشاره کرد: در سال به طور میانگین حدود هزار و 500 وقف جدید در حوزه‌ها و موضوعات مختلف در سطح کشور داریم که بزرگ یا کوچک هستند. البته بزرگی و کوچکی وقف موضوع مهمی نیست بلکه آن چه اهمیت دارد عمل وقف است زیرا هرکسی که برای رضای خداوند مال خود را وقف می‌کند حتماً در پیشگاه الهی پذیرفته است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری یک نمایشگاه در سطح ملی برای ارائه دستاوردهای سازمان وقف خبر داد و بیان کرد: در حوزه دانش بنیان، یکی از برنامه‌های جدی سازمان این است که با شرکت‌های فعال در این حوزه مشارکت می‌کند. در حال حاضر شرکت‌های مختلف دانش بنیان وجود دارند که به صورت مشارکتی محصولات خود را تولید می‌کنند.

→ خواندن مطلب قبلی

۱۳۰ هزار شناسه ملی موقوفات کشور در ۶ ماهه سال جاری معتبر شده‌اند/شناسه‌های ملی جدید به‌صورت آنلاین امکان اخذ دارند

خواندن مطلب بعدی ←

وقف در علم و فناوری موجب ایجاد شغل و کارآفرینی می‌شود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + بیست =