موقوفه ریحانه؛ خیریه‌ای برای حمایت از بانوان بی‌سرپرست و بدسرپرست

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیت واقف در این موقوفه نگهداری و اسکان زنان و دختران بی سرپرست و بد سرپرست است.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از موقوفه ریحانه شهرستان گچساران گفت: موقوفه ریحانه توسط واقف خیر اندیش سرکار خانم اعظم غلام زاده دیل در سال ۱۳۹۰ در شهرستان گچساران وقف شده است.
وی اظهارکرد: ساختمان ریحانه دارای سه واحد ( یک واحد همکف و دو واحد طبقه اول) بوده در زمینی به مساحت دویست متر مربع ساخته و حال حاضر مورد استفاده با توجه به نیت واقف می‌باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سی درصد ارزش اجاره برای نگهداری و حفظ ساختمان موقوفه می‌باشد که در حال حاضر با قرارداد یکساله ساختمان موقوفه در اختیار موسسه فرشتگان گچساران که مجوز نگهداری از زنان و دختران بی سرپرست و بد سرپرست را دارند ، قرار دارد.
نصیرالاسلامی ادامه داد: وقف از سنت‌های زیبای اسلامی و تجلی احسان و نیکوکاری در سیره ائمه اطهار (ع) است.
وی بیان کرد: در دهه وقف سال‌جاری در شهرستان گچساران برنامه های بسیار متنوع از جمله همایش یاوران وقف، غبارروبی گلزار شهدای گمنام شهرستان ، برگزاری نشست های تخصصی با موضوع ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف و غبارروبی بقاع متبرکه برگزار شد.

→ خواندن مطلب قبلی

سازمان اوقاف ظرفیت مناسب برای فقرزدایی از جامعه را دارد

خواندن مطلب بعدی ←

حمایت سازمان اوقاف از ۳۰ شرکت دانش بنیان/فعالیت ۲۵۰ پایگاه در امامزادگان جهت تهیه ملزومات کرونایی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − ده =