بقاع متبرکه باید در هر استان به قطب فرهنگی تبدیل شوند

معاون امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امامزادگان باید در هر استان به قطب فرهنگی تبدیل شوند، گفت: سازمان اوقاف در رفع آسیب های اجتماعی از جمله رفع فقر، طلاق و اعتیاد می تواند نقش مهمی را ایفا کند.

به گزارش رسامدیا، حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری‌زاده در جمع اصحاب رسانه گفت: یکی از برنامه‌های مهم اوقاف در حوزه خدمات اجتماعی در رزمایش کمک مومنانه و مواسات همدلی بیش از ۲ میلیون بسته معیشتی توسط سازمان اوقاف کشور بین نیازمندان توزیع شده است.
وی در ارتباط با وقف به عنوان چشمه همیشه جاری بیان کرد: فرهنگ وقف ریشه در تاریخ بشریت دارد و اسلام در این رابطه شکل و هدف معینی به وقف داده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه 830 نیت در وقف نامه ها احصا شده است، ادامه داد: 205 هزار موقوفه با بیش از یک میلیون و ۵۰۰ رقبه در کشور وجود دارد ولی همچنان بسیاری از این موقوفات در کشور احصا نشده است.
معاون امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به پشتاز بودن استان اصفهان در زمینه سنددارکردن موقوفات گفت: موقوفات در استان اصفهان ۱۶ هزار و ۲۸۷ موقوفه بوده است.
وی با بیان اینکه امامزادگان باید در هر استانی به قطب فرهنگی تبدیل شوند، افزود: سازمان اوقاف در رفع آسیب های اجتماعی از جمله رفع فقرو فحشاء، طلاق ، اعتیاد می تواند نقش مهمی را ایفا کند.
این مقام مسئول با اشاره به تأسیس مراکز افق بقاع متبرکه گفت: از طریق این مراکز در بقاع متبرکه مشاوره افراد در حوزه های مختلف انجام می شود.
حجت الاسلام نوری‌زاده با اشاره به احصاء ۸۳۰ نیت در وقف نامه ها اظهار کرد: وقف های دیگری نیز در زمینه علوم قرآنی ، مسابقات قرآن ، ساختن دانشگاه و مراکز علمی، وقف برای ازدواج آسان، تهیه جهیزیه، مراکز علمی، ترویج کتاب و کتابخوانی و ساخت کتابخانه و تجهیز بیمارستان‌ها باید در اولویت وقف قرار گیرند.
معاون امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به پیشنهاد ایجاد مرکز واکسیناسیون در بقاع متبرکه گفت: این موضوع با وزارت بهداشت مطرح شده است ولی برای ورود به مردم به امامزادگان هنوز الزامی برای ارائه کارت واکسن وجود ندارد.

→ خواندن مطلب قبلی

اشتغال‌زایی و احیای شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت‌های اوقاف

خواندن مطلب بعدی ←

148 وقف جدید در استان اصفهان به ثبت رسیده است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − یک =