کمک‌هزینه درمانی ۲۱۴ میلیارد تومانی سازمان اوقاف و امور خیریه

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه از کمک‌هزینه درمانی ۲۱۴ میلیارد تومانی این سازمان برای ۱۰۲ هزار و ۳۰۰ نفر خبر داد.

به گزارش رسامدیا، رضا معممی مقدم مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم افتتاحیه سومین مرحله از هشتمین دوره طرح زائران رضوی که با هدف تکریم و تجلیل از کادر درمانی کرونا و مُبلغان جهادی فعال در عرصه سلامت در مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه ۲۵ درصد ظرفیت‌های بیمارستانی و درمانی کشور موقوفه است، اظهار کرد: ظرفیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه و نهاد وقف در حوزه درمانی بسیار زیاد است، بطوریکه با اجرای نیات واقفان در یک سال و نیم اخیر برای ۱۰۲ هزار و ۳۰۰ نفر، ۲۱۴ میلیارد تومان کمک‌هزینه درمانی پرداخت شد.

وی افزود: در کل کشور ۲۰۷ هزار موقوفه داریم که از این تعداد ۳ هزار و ۱۳۶ موقوفه مرتبط با سلامت، یک هزار و ۷۰۵ موقوفه مربوط به دارو و درمان، ۶۷۸ موقوفه مرتبط با مراکز درمانی و ۷۵۳ موقوفه مربوط به مراکز درمانی خاص و آسایشگاهی است.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بین نهاد وقف و وزارت بهداشت ارتباطی وسیع، محکم و استوار وجود دارد، تصریح کرد: براساس تبادل اطلاعاتی که بین سازمان اوقاف و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام ‌شده است، ما یک هزار و ۱۲۷ مرکز درمانی خیریه و موقوفه داریم که از این تعداد ۱۳۳ مرکز بیمارستان و ۴۰۲ مرکز درمانگاه و ۲۷۰ مرکز خانه بهداشت است.

معممی مقدم خاطرنشان کرد: به حوزه کالبدی و فیزیکال اماکن وقفی توجه شده ‌است، اما تاکنون به حوزه نرم‌افزاری این ظرفیت‌های درمانی و بهداشتی توجه نشده ‌است که در این راستا اعزام کادر بهداشت و درمان اولین قدم برای توجه و تعامل با جامعه هدف بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های وقفی است.

→ خواندن مطلب قبلی

حفظ موقوفات و افزایش منافع آن برای سازمان اوقاف دارای اهمیت است

خواندن مطلب بعدی ←

فعالیت ۱۵ شرکت دانش‌بنیان با سرمایه‌گذاری اوقاف

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − پنج =