۲۶ بیمارستان موقوفه در استان اردبیل خدمات بهداشتی و سلامتی ارائه می‌دهند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: ۲۶ بیمارستان موقوفه در استان اردبیل خدمات بهداشت و سلامت به مردم ارائه می‌دهند.به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ستوده در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، وقف را مدیریت اموال پس از مرگ در جوامع اسلامی عنوان کرد و گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اعتماد سازی در بین مردم و دعوت به سمت وقف، مسیر صحیح را در امور خیریه و وقف اموال، ترسیم کرده است.
وی بر ضرورت تنویر افکار عمومی در حوزه وقف تاکید کرد و گفت: اولویت اصلی در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، توجه به نقد و نظرات مردم و تنویر افکار عمومی و شفاف سازی امور است تا فعالیت‌ها با استقبال گسترده مردم روبرو شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل به تعامل با شهرداری در راستای رفع مشکلات زمین‌های معوقه در روستای باتمانقلینج اشاره کرد و گفت: طی جلسات مکرر با شهردار اردبیل، مشکلات اختصاص زمین‌های معوقه به میزان ۲ هکتار در این منطقه مورد بررسی قرار گرفته و بیمارستان موقوفه باتمانقلینچ نیز در آستانه ساخت قرار گرفته است.
حجت الاسلام ستوده به وجود ۲۶ موقوفه در حوزه سلامت در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در کشور ۳۶۵۰ درمانگاه موقوفه فعالیت دارد که از تعداد ۲۶ بیمارستان در استان اردبیل به مردم ارائه خدمات می‌دهند که نسبت به شاخص کشوری در سطح پایینی قرار داشته و نیازمند افزایش موقوفات در حوزه بهداشت و درمان هستیم.
وی وقف زمین به مساحت ۷۲۰ هکتار توسط یک بانوی خیر در شهرستان گیوی به حوزه سلامت را از دیگر موقوفات در دست ساخت در استان عنوان کرد و گفت: با ساخت این بیمارستان بخش بزرگی از موقوفات در زمینه خدمات بهداشتی به روستاهای محروم و مناطق کم برخوردار جنوب استان به بهره برداری می‌رسد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل نگاه دانش بنیان و تعامل با پارک علم و فناوری را شاخص اصلی این اداره کل در پیشرفت همه جانبه استان عنوان کرد و گفت: توسعه اشتغال پایدار و مساعدت در بحث تولید و کارآفرینی با احیاگری موقوفات و امور خیریه از ملزومات و اولویت‌های اصلی بوده که توسعه این امر نیازمند مشارکت خیرین است.

→ خواندن مطلب قبلی

گزارش تصویری رونمایی از نظام هویت هوشمند موقوفات کشور

خواندن مطلب بعدی ←

سازمان اوقاف ظرفیت‌ها و کارکردهای متعددی برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان دارد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + 18 =