۶۰ مقاله علمی به دبیرخانه کنگره امامزاده یحیی بن زید(ع) ارسال شده است

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی بزرگداشت امامزاده یحیی بن زید(ع) طی دو ماه آینده گفت: با فراخوانی که توسط دبیرخانه همایش اعلام شد، ۶۰ مقاله علمی توسط نویسندگان و پژوهشگران برجسته حوزوی و دانشگاهی به رشته تحریر درآمد که بعد از ارزیابی‌های دقیق، ۱۸ مقاله برتر انتخاب شده است.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل در دیدار دست‌اندکاران کنگره بین‌المللی بزرگداشت امامزاده یحیی بن زید(ع) با مراجع عظام تقلید و اساتید حوزه علمیه قم اظهار کرد: سازمان اوقاف علاوه بر وظایف ذاتی خود در حوزه‌های قرآنی، فرهنگی و مذهبی، معرفی امامزادگان به خصوص فرزندان و نوادگان شاخص اهل بیت(ع) را به عنوان یکی از اولویت‌های کاری قرار داده و این کنگره هم در همین راستا برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش علمی بین‌المللی در آینده نزدیک و در جوار بقعه متبرکه امامزاده یحیی بن زید(ع) در شهر گنبد کاووس برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه محورهای اصلی کنگره، روایت صحیفه سجادیه توسط امامزاده یحیی بن زید(ع) و ظلم‌ستیزی و دیگر وجوه شخصیتی ایشان خواهد بود گفت: همچنین به نقش این امامزاده واجب التعظیم در وحدت میان فرق و مذاهب مختلف اسلامی هم توجه شده چرا که بقعه ایشان طی اعصار گذشته تا امروز، مورد احترام اهل سنت و شیعه بوده است.

وی ادامه داد: با فراخوانی که توسط دبیرخانه همایش اعلام شد، ۶۰ مقاله علمی توسط نویسندگان و پژوهشگران برجسته حوزوی و دانشگاهی به رشته تحریر درآمد که بعد از ارزیابی‌های دقیق، ۱۸ مقاله برتر انتخاب شده است.

عادل تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا دو ماه آینده، اختتامیه کنگره بین‌المللی بزرگداشت امامزاده یحیی بن زید(ع) در گنبد کاووس برگزار شود.

→ خواندن مطلب قبلی

همایش بزرگداشت و معرفی امامزادگان در دستور کار سازمان اوقاف قرار گیرد

خواندن مطلب بعدی ←

شرکت کشاورزی و دامپروری سوران؛ نمونه موفق از سرمایه‌گذاری موقوفات

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − 6 =