جایزه البرز به‌عنوان یک اقدام فرهنگی عظیم در جامعه ترویج داده شود

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بر لزوم تعامل هرچه بیشتر معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و بنیاد فرهنگی البرز تاکید کرد و گفت: اقدامات مرحوم حسینعلی البرز موسس بنیاد فرهنگی البرز باید به‌عنوان یک کار فرهنگی عظیم و به عنوان یک فرهنگ در جامعه ترویج داده شود.

به گزارش رسامدیا، نشست مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز و معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در دفتر معاونت فرهنگی و دانشجویی این وزارتخانه برگزار شد.

این نشست با هدف تبادل نظر درخصوص چگونگی بررسی آیین‌نامه انتخاب دانشجویان برتر علوم پزشکی (جایزه البرز ۱۴۰۱) و با حضور دکتر شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، دکتر احمدی مدیرکل فرهنگی این وزارتخانه، حجت‌الاسلام رکوفیان مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و همچنین مهندس ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز، دکتر کریمی عضو هیات امنای این بنیاد و رضا نقدی معاون فرهنگی بنیاد فرهنگی البرز برگزار شد.

در این جلسه، حاضران در خصوص تاثیر برگزاری جایزه البرز و همچنین نحوه انتخاب و معرفی دانشجویان برتر جهت دریافت این جایزه، به تبادل نظر پرداختند.

در ابتدای این نشست دکتر کریمی عضو هیات امنای بنیاد فرهنگی البرز درخصوص تاریخچه تاسیس این بنیاد گفت: جایزه البرز موسوم به نوبل ایرانی به‌عنوان قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین جایزه علمی کشور با پیشینه شصت ساله است که زایش و رویش آن از اندیشه پاک و سرشت نیک زنده‌یاد حسینعلی البرز نشأت گرفته است.

کریمی با بیان اینکه مرحوم البرز سه محور را برای اعطای جایزه البرز در نظر گرفته است، تاکید کرد: آن سه محور شامل کاهش آلام بشری، ارتقا رفاه زندگی انسانی و اعتلای نام ایران در جامعه جهانی است.

در ادامه دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بر لزوم تعامل هرچه بیشتر معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و بنیاد فرهنگی البرز تاکید کرد و افزود: بدون شک برگزاری این همایش‌ها و تقدیر از دانشجویان و نخبگان برتر در زمینه‌های علمی و پژوهشی در قالب جایزه ملی بنیاد فرهنگی البرز، منشاء خیر و برکت است و می‌توان از این اقدام فرهنگی الگوبرداری کرد.

وی تاکید کرد: امیدوارم با بررسی و ابلاغ دستورالعمل انتخاب دانشجویان برتر علوم پزشکی برای حضور درجایزه البرز ۱۴۰۱، بتوانیم شاهد بروز و ظهور استعدادهای برتر در زمینه های علمی، فرهنگی، تحقیقاتی و پژوهشی باشیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه جایزه البرز قدمتی دیرینه دارد، یادآور شد: تاکنون چندین هزار نفر از نخبگان، دانشجویان و دانش‌آموزان ایرانی مورد حمایت و تشویق بنیاد فرهنگی البرز قرار گرفته‌اند و این موضوع را به فال نیک می‌گیریم و امیدوارم بتوانیم تعامل و همکاری‌های خوبی در این زمینه با بنیاد فرهنگی البرز داشته باشیم.

 

→ خواندن مطلب قبلی

ثبت و نگهداری ۵۰ میلیون نسخه اسناد اوقافی در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات

خواندن مطلب بعدی ←

هزار نفر در کشور امین موقوفات شدند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =