«پنجمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی» برگزار می‌شود

«پنجمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی» چهارشنبه ۲۴ آذرماه برگزار می‌شود.

برگزاری چنین اجلاسیه‌هایی از زمان حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت وقت آستان مقدس امام رضا(ع) آغاز شد و ایشان برگزاری چنین جلساتی را پایه‌ریزی کردند که اولین جلسه با حضور اعتاب مقدسه ایران، عراق و سوریه طی سال ۹۵ در مشهدالرضا(ع) برگزار شد.
در ادامه برگزاری این جلسات، جلسات دوم، سوم و چهارم تولیت‌ آستان‌های مقدس جهان اسلام نیز به ترتیب در شهرهای کربلا، کاظمین و قم برگزار شد که هماهنگی و هم‌افزایی آستان‌های مقدس در راستای اجرای فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی، اجتماعی و رسانه‌ای هدف برگزاری چنین مراسمی است.
با شیوع ویروس کرونا این جلسات دیگر ادامه نیافت. ولی در ایران اسلامی، چهار جلسه  تولیت‌های آستان‌های مقدس به صورت منظم در شهرهای مقدس برگزار شده که در این جلسات، طرح‌های خوبی ارائه می‌شود.
پروژه‌های مشترکی بین آستان‌های مقدس ایران اسلامی اجرا می‌شود. همچنین دبیرخانه مشترکی مرکب از نمایندگان این آستان‌ها تشکیل شده که کار برنامه‌ریزی و طرح مسئله‌های مشترک را انجام می‌دهند.
یادآور می‌شود؛ در این جلسات تولیت آستان‌های مطهر امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت شاهچراغ(ع)، حضرت عبدالعظیم(ع)، نماینده ولی‌فقیه در بعثه رهبر معظم انقلاب، نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و نماینده ولی‌فقیه در مسجد مقدس جمکران حضور دارند.

→ خواندن مطلب قبلی

اعطای مدرک به داوران مسابقات قرآن

خواندن مطلب بعدی ←

تدوین گزارش جامع حفظ قرآن جهت ارائه به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + پانزده =