آموزش معارف در مسابقات بین المللی قرآن کریم لحاظ شود

استاد مفاهیم، تفسیر و کارشناس قرآنی صداوسیما گفت: به مسئولان و دست اندرکاران مسایل علوم قرآنی پیشنهاد می کنم، مسابقات قرآن به نوعی طراحی شود که آموزش معارف، خصوصاً مسائل کاربردی جامعه و خانواده در آن لحاظ شود.

به گزارش رسامدیا، سیدمحسن میرباقری، کارشناس علوم قرآنی در رابطه با سی‌ و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم افزود: باید طوری عمل کنیم تا فضای قرآنی در جامعه غالب شود و با برگزاری مسابقات قرآن کریم و تشویق و ترغیب نوجوانان و جوانان سبب انجام فعالیت های قرآنی شویم زیرا این مهم دارای اثرات بسیار مثبتی در جامعه خواهد بود.

وی اظهار داشت: روخوانی و قرائت قرآن کریم بسیار خوب و پسندیده است اما اصل، فهم آیات این کتاب الهی است، در حالی که طی سال‌های اخیر حرکت به این سمت قدری بیشتر شده اما کافی نیست و نوجوانان و جوانان باید با معارف آن نیز آشنا شوند.

وی گفت: معارف برگرفته از کتاب قرآن کریم به چند دسته تقسیم می شود که بخش نخست آن این است که باید قرآن شناخته شود که این کلام الهی و معصوم است و تحریف و کلمه ای از باطل در آن راه ندارد و کتاب علم و دانش است؛ قرآن نور و کتاب هدایت است و باید وقتی آن را می‌خوانیم به معنای آن نیز توجه کنیم.

استاد مفاهیم و تفسیر قرآن کریم با تاکید بر اینکه قرآن دارای عظمت است و باید که با خشوع آن را بخوانیم، گفت: قاری قرآن به سه خصوصیت نیاز دارد، اول اینکه قلب خاشع داشته باشد، دوم ممحض(خالص شده) در فهم قرآن باشد و سوم به معارف قرآن عمل کند.

میرباقری همچنین در زمینه تأثیر برگزاری مسابقات در ایجاد وحدت بین جوامع اسلامی عنوان کرد: معمولاً مسلمانان بیشتر به اختلافاتشان می‌پردازند و این ایجاد فاصله می‌کند. در یک فضای قرآنی که هر دو فرقه شیعه و اهل سنت حضور دارند در کنار هم می‌نشینند و به مشترکات خود فکر می‌کنند، طبیعی است که یک نزدیکی قلوب را به وجود می آورد و ما شیعیان باید بدانیم که با اهل سنت وحدت داریم و البته به این معنا نیست که اعتقادات شیعه را نادیده می‌گیریم. آنها هم اعتقادات خود را دارند و در عین حال با هم صف واحد می شویم علیه دشمنان اسلام تا کشورهای اسلامی روبه پیشرفت و بهینه شدن باشند.

کارشناس علوم قرآنی گفت: پیام من به شرکت کنندگان در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن این است که قرآن بخوانیم، قرآن بدانیم و به قرآن عمل کنیم.

→ خواندن مطلب قبلی

تأکید بر تشکیل اتحادیه جهانی کشورهای برگزارکننده مسابقات قرآن

خواندن مطلب بعدی ←

آغاز رقابت شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =