قرار دوازدهم؛ طرحی در راستای محرومیت زدایی

طرح «قرار دوازدهم» در راستای ساماندهی توزیع سبد‌های معیشتی و محرومیت زدایی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه اجرا می‌شود.

به گزارش رسامدیا، مدیر کل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: یکی از آرزو‌های اهل بیت علیه السلام و همچنین اقدامات امام زمان ارواحنافداه، رفع محرومیت و دستگیری از مستمندان است.

از این رو، جامعه مهدوی و منتظر امام زمان علیه السلام، بایستی در مسیر امام و پیشوای خود حرکت کند. بقاع متبرکه به عنوان  پرچمداران فرهنگ و زمینه سازان جامعه اسلامی، می‌بایست پیشروان این حرکت مقدس بوده و زمینه همدلی و همراهی مومنین و خیران را برای زدودن غبار فقر و محرومیت، فراهم کنند.

معممی با اشاره به اینکه ماه جاری آخرین ماه قرن حاضر است که با نیمه شعبان به پایان می‌رسد و قرن جدید نیز با عطر و بوی مهدوی شروع می‌شود، افزود: طرح قرار دوازدهم، طرحی است که قرار است هم معارف مهدوی را ترویج دهد و هم در پی آن است که زمینه مشارکت همگانی را فراهم و با ترویج فرهنگ انفاق، نوع دوستی، مواسات، مومنین و خیراندیشان به نیابت از امام غایب از نظر خود، به نیازمندان کمک کرده و صدقه دهند.

سازمان اوقاف و امور خیریه در دو سال گذشته با تدوین ابلاغیه‌هایی اقدام به توزیع سبد‌های معیشتی و ارائه خدمات اجتماعی به افراد کم برخوردار کرده است.

مدیر کل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه می‌گوید: در راستای ساماندهی توزیع سبد‌های معیشتی و ارائه خدمات اجتماعی، طرح قرار دوازدهم تدوین و ابلاغ شده است. این طرح که بر مبنای مشارکت مردمی است بر آن است تا با جذب مومنین به عنوان مهدی یاوران، بتواند خدمات ارزشمندی را در دوازدهم هر ماه به افراد کم برخوردار ارائه دهد.

در این طرح که در امامزادگان منتخب سراسر کشور برگزار می‌شود، هر کسی با هر توان مالی و امکاناتی  می‌تواند در این طرح مشارکت کند.

→ خواندن مطلب قبلی

افتتاح کارخانه نوآوری تجهیزات پزشکی تپش / دکتر خاموشی: سال آینده دو محصول جدید به تولیدات کارخانه اضافه خواهد شد

خواندن مطلب بعدی ←

اقامت مسافران در زائرسرا‌های بقاع متبرکه کرمانشاه در نوروز

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 8 =