مسابقات قرآنی زمینه ساز مسیر صحیح زندگی برای نوجوانان و جوانان است

نماینده مردم طالقان، نظرآباد، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی، گفت: برگزاری مسابقات قرآنی زمینه‌ساز مسیر صحیح زندگی و هدایت گر نوجوانان و جوانان است تا به واسطه آن در مسیر اصلی قرآن قرار گیرند.

به گزارش رسامدیا، علی حدادی با اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم، افزود: این مسابقات، یک انسجام و وحدتی را بین مسلمانان در جوامع مختلف ایجاد می‌کند و درواقع زمینه‌ای است تا جوانان به واسطه آن در مسیر اصلی قرآن قرار گرفته و وظیفه خود را بهتر بشناسند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: حَدیث ثَقَلَیْن درباره جایگاه هدایت‌گری قرآن کریم و اهل بیت پیامبر(ص) در دین اسلام و لزوم تمسک به آنها پس از درگذشت پیامبر اسلام(ص) سخن می‌گوید و اینکه این دو، همواره در کنار یکدیگرند تا در کنار حوض کوثر به پیامبر اسلام(ص) ملحق شوند. و اگر آنها را دستاویز قرار دهیم، هرگز گمراه نخواهیم شد. این پیام، پیام مهمی است و معنایش این است که ما به جامعه قرآنی و نگاه قرآنی نیاز داریم و باید به پیام‌های ارزشمندی که در عمق محتوای قرآن وجود دارد، دقت کنیم.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورها در مجلس اظهار کرد: قرآن برای همه بشریت است و متعلق به گروه خاصی نیست. باید دقت کنیم که آموزه‌های قرآن را در زندگی فردی و اجتماعی خود پیاده کنیم. جوانان امروز در مقایسه با گذشته نگاه بسیار عمیق‌تری به مفاهیم کلام وحی دارند. ما هرجا در هر حادثه ای چه در دفاع مقدس و چه پیشرفتهای علمی، انگیزه قرآنی داشته‌ایم و به قرآن و اهل بیت(ع) توسل داشته‌ایم همراه با موفقیت بوده است.

وی افزود: روحیه استکبارستیزی، محتوای اصلی پیام قرآن است. قرآن به ما می‌گوید که باید در مقابل استکبار بایسیتیم. نه سلطه‌گر باشیم و نه سلطه‌پذیر، ما امروز به اجرای این پیام قرآن نیاز داریم تا ان شاالله در مسیر مستقیم قرار بگیریم.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم، گفت: این مسابقات، یک انسجام و وحدتی را بین مسلمانان در جوامع مختلف ایجاد می‌کند و در راستای تقویت روحیه انسان‌ها مهم است و برگزاری مسابقات قرآن درواقع زمینه‌ای است تا جوانان به واسطه آن در مسیر اصلی قرآن قرار گیرند و وظیفه خود را بهتر بشناسند.

حدادی تصریح کرد: جوانان ما در گذشته نیز استقبال خوبی از برنامه های قرآنی داشتند و امروز هم پیشرفت های خوبی در این زمینه شاهد هستیم. باید همچنان در راستای تقویت بنیه علمی ـ قرآنی جوانان تلاش کنیم و در این زمینه مسابقات قرآن می‌تواند مشوق خوبی باشد.

→ خواندن مطلب قبلی

ثبت ۸۹ وقف جدید در خراسان‌جنوبی

خواندن مطلب بعدی ←

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام/پخش مسابقات از سامانه شاد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 13 =