آرامش بهاری امامزادگان یزد با استقبال مسافران نوروزی همراه شد

رییس اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد گفت: طرح آرامش بهاری برای سیزدهمین سال در امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان انجام شد که مورد استقبال مسافران نوروزی دارالعباده یزد قرار گرفت.

به گزارش رسامدیا، محمدحسین کاظمی افزود: طرح آرامش بهاری با هدف خدمت رسانی به زائران و با رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی، امسال در بیش از ۱۲ امامزاده و بقعه متبرکه شهرستان در حال برگزاری است که تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اجرای برنامه های متنوع در امامزادگان میزبان طرح گفت: این طرح در امامزاده سید جعفر محمد(ع) یزد واقع در بلوار جمهوری با برنامه هایی همچون مراسم تحویل سال، جُنگ شبانه با برپایی غرفه ویژه کودکان، اهدای جوایز، پخش فیلم همراه بوده و در حال برگزاری است.

کاظمی ادامه داد: همچنین در این امامزاده با توجه به حضور جمع زیادی از هم میهنان در سفر نوروزی یزد، مقرر شد برنامه اسکان در فضای پارکینگ به صورت نصب چادر و در فضای شبستان به صورت انفرادی انجام شود که این آمار به صورت شبانه به بیش از ۶۰۰ نفر رسیده است.

رییس اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد تهیه آبجوش و چای صلواتی و همچنین آماده کردن فضایی مسقف برای برپایی چادر، حضور سه مبلغ اعزامی از قم و برپایی غرفه های مختلف را از دیگر برنامه های امامزاده سیدجعفر محمد(ع) یزد در ایام نوروز برشمرد.

کاظمی افزود: طرح آرامش بهاری در امامزاده جعفر(ع) یزد نیز در طول ایام تعطیلات و همچنین تا سیزدهم فروردین ماه با برنامه هایی از جمله مراسم تحویل سال، حضور مبلغ، مشاوره حقوقی و خانواده، مشاوره طب سنتی برای اولین بار به میزبانی مسافران رفته و در  محل ورودی امامزاده غرفه های پذیرایی، ارائه محصولات فرهنگی و غرفه سلامت ایجاد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش دما و سردی هوا در این ایام می بایست به مسافران نوروزی خدمت رسانی شود، در محل مسجد اعظم امامزاده جعفر(ع) و شبستان آن زمینه اسکان شبانه مسافران و گردشگران فراهم شد. در محل امامزاده سید خلیل و سید جلیل معروف به سیدالصحرا نیز اسکان شبانه افرون بر ۱۵۰ نفر و همچنین پذیرایی و دیگر امکانات خدماتی فراهم شده است.

رییس اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد اظهار داشت: برای سیزدهمین سال طرح آرامش بهاری در مسجد جامع یزد نیز در حال برگزاری است و به دلیل شأنیت مسجد یکی از موضوعاتی که مورد توجه ویژه قرار گرفت، بحث حجاب و پوشش چادر است که امسال نیز با استقبال مسافران نوروزی مواجه شد.

کاظمی ادامه داد: این برنامه در محل مسجد جامع با مشارکت اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد، استانداری، میراث فرهنگی و شهرداری به صورت مشارکتی انجام می شود و در این محل برنامه هایی از جمله پاسخگویی به سوالات شرعی و حضور سه نفر مبلغ و ارائه خدمات به مسافران اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در کمربندی کرمان – یزد در محل بقعه شیخ محمد سلطان نیز اسکان شبانه مسافران برنامه ریزی شده و آب جوش صلواتی و غرفه کودک و حضور مبلغ و دیگر اقدامات در حال انجام است.

رییس اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد با اشاره به اینکه در بحث اسکان مسافران نوروزی به دلیل تکمیل ظرفیت هتل ها و اقامتگاه ها از ظرفیت امامزادگان، حسینیه ها و بقاع متبرکه شهرستان یزد نیز استفاده شده است گفت: افزون بر ۱۵۰۰ نفراسکان در شبانه روز ارائه شده است.

→ خواندن مطلب قبلی

بارگاه بی بی حکیمه(س) رتبه سوم طرح آرامش بهاری در کشور را کسب کرد

خواندن مطلب بعدی ←

برپایی ۵۸۰ خیمه معرفت در ۱۸۰۰ بقعه کشور/ حضور ۱۰ میلیون زائر در بقاع متبرکه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + نوزده =