گردشگری مذهبی دانش بنیان در گلستان رونق می‌گیرد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: گردشگری مذهبی این استان شمالی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و رفع موانع و کمبودهای موجود رونق می‌گیرد.

به گزارش رسامدیا، حجت الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: در بازدید اخیر از کارخانه نوآوری گرگان به این نتیجه رسیدیم که بسیاری از شرکت های دانش بنیان فعال این کارخانه می توانند در رفع موانع و توسعه زیرساخت های بقاع متبرکه گلستان تاثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: پیگیری برای سرعت دادن همکاری شرکت های دانش بنیان با این اداره کل در حوزه های مختلف از جمله رونق گردشگری مذهبی در سال جاری دوچندان خواهد شد.

استان گلستان با ۱۲۳ بقعه متبرکه و ۱۸۹ امامزاده زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری در رونق گردشگری مذهبی و زیارتی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در ادامه به رشد ۵۰ درصدی حضور گردشگران مذهبی در تعطیلات نوروز امسال در بقاع متبرکه استان نسبت به سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: در تعطیلات نوروز امسال ۹۲۱ هزار و ۴۳۱ گردشگر مذهبی، حضور در بقاع متبرکه استان را به عنوان بخشی از سفر خود انتخاب کردند.

وی افزود: برای افزایش ماندگاری گردشگران مذهبی در بقاع متبرکه استان سرمایه گذاری برای ایجاد اقامتگاه در جوار این اماکن مذهبی ضروری است که این اداره کل برای ایجاد این زیرساخت از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت خیرین استفاده خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در تعطیلات نوروز امسال ۱۲۹ هزار و ۹۰۲ زائر در توقفگاه های اضطراری، شبستان های بقاع متبرکه و مساجد و جوار امامزادگان استان اقامت شبانه داشتند اما ظرفیت اسکان ایجاد شده در بقاع استان ۲۲ اتاق است.

حجت الاسلام سلیمانی فرد از میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گلستان خواست بیش ازگذشته رفع موانع و رونق گردشگری مذهبی استان را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: به عنوان مثال بقعه خالد نبی در شهرستان کلاله یکی از اماکن پرطرفدار در گردشگری مذهبی به شمار می رود که با اجرایی شدن طرح جامع توسعه آن می توان گردشگران مذهبی بیشتری را جذب کرد.

وی گفت: این اداره کل برای توسعه زیرساخت های ارایه خدمات هرچه بهتر به گردشگران خالد نبی مشکل تامین اعتبار ندارد.

به گفته وی در تعطیلات نوروز امسال ۱۴۷ هزار گردشگر مذهبی از بقعه خالد نبی کلاله در فاصله ۲۲۰  کیلومتری شرق گرگان دیدن کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان به نتایج سفر دولت سیزدهم به گلستان در ۱۳ اسفند پارسال اشاره کرد و گفت: این دولت با گذراندن ۲ مصوبه برای حوزه اوقاف استان ، اقدام تحسین برانگیزی را رقم زد که در آینده آثار مثبت آن در جلب مشارکت ها و سرمایه گذاری برای استفاده بهتر ظرفیت های وقف در توسعه منطقه آشکار خواهد شد.

به گفته وی بر اساس مصوبه این سفر۱۵۰ میلیارد ریال در ۲ حوزه تکمیل موزه وقف و کمک به اماکن مذهبی جوار امامزادگان گلستان در نظر گرفته شد.

اجرای طرح آرامش بهاری در ۶۸ بقعه متبرکه با مشارکت ۶۹ مبلغ بومی و اعزامی از حوزه علمیه قم، برپایی ۲۳ نمایشگاه و بازارچه در جوار بقاع متبرکه در قالب طرح شمیم خدمت، توزیع هزار و ۵۶۳ بسته معیشتی در قالب طرح قرار ۱۲ و تداوم آن در هر ماه، تامین جهیزیه به مبلغ پنج میلیارد ریال برای ۱۲ زوج و اجرای طرح ضیافت الهی ویژه ماه رمضان در ۳۳ بقعه متبرکه شاخص از جمله طرح های اجرا شده یا در دست اجرای اوقاف و امور خیریه گلستان است.

→ خواندن مطلب قبلی

استفاده از «وقف پول» برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی

خواندن مطلب بعدی ←

میزبانی ۷۳ بقعه متبرکه استان مرکزی از طرح «ضیافت الهی»

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =