آمار وقف‌های جدید در سال به بیش از یک هزار و 300 موقوفه رسیده است/تلاش در جهت ایجاد وقف‌های نوین

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه به تشریح دو ماموریت این اداره کل پرداخت و گفت: ماموریت نخست ترویج سنت حسنه وقف در جامعه با برنامه‌ریزی، مدیریت و اجرای برنامه‌های ترویجی است.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام سیدمحمدکاظم موسوی متقی مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: اداره کل فرهنگی سازمان دو رسالت بزرگ را برعهده دارد؛ ماموریت نخست ترویج سنت حسنه وقف در جامعه با برنامه‌ریزی، مدیریت و اجرای برنامه‌های ترویجی است؛ ماموریت دوم نیز برنامه‌ریزی، نظارت و راهبری فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه و امامزادگان است.


وی با اشاره به سیر صعودی وقف‌های جدید از قبل از انقلاب اسلامی تا پس از انقلاب، افزود: از دوره‌ای که وقف‌نامه در ایران موجود است، به‌طور متوسط هرساله 70 وقف جدید داشته‌ایم و پس از انقلاب این عدد به ۲۰۰ وقف جدید در سال رسید؛ از سال 1388 آمار وقف‌های جدید در سال به بیش از یک هزار و 300 وقف رسیده است؛ امسال تلاش داریم که مردم بیشتر با سنت حسنه وقف آشنا شوند و شرایط وقف‌های نوین مثل وقف مشارکتی و وقف سهام و پول ایجاد شود.


مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مهمترین دلیل افزایش موقوفات نسبت به گذشته، آشنایی مردم با این سنت حسنه است، خاطرنشان کرد: با معرفی برکات وقف، اعتماد مردم جلب خواهد شد و شاهد وقف‌های جدید خواهیم بود.


حجت‌الاسلام موسوی متقی تاکید کرد: مسئله وقف منحصر در اسلام و ایران نیست اما در مردم ایران و مسلمانان بروز و ظهور زیادی دارد؛ کشور ما در حوزه وقف موفق بوده و خیرین و واقفین درخشانی داشته‌ایم.


وی در ادامه درباره موضوع جوانگرایی و اهمیت آن تصریح کرد: جوانگرایی یعنی استفاده از ظرفیت و پتانسیل جوانی که تخصص، تعهد و تجربه کافی در موضوعی که قرار است به کار گرفته شود را دارد؛ در مورد تجربه باید گفت که تجربه یک جوان با یک مدیر ۶۰ ساله برابر نیست؛ اما یک جوان حتما باید تخصص و تعهد را داشته باشد و به مرور زمان تجربه را کسب خواهد کرد.


مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: ما باید بانک اطلاعاتی از جوانانی داشته باشیم که در حوزه‌های مختلف متخصص هستند؛ سپس نوبت به اعطای سِمت‌ها و منصب‌های پایین دست برای آزمودن این افراد می‌رسد و پس از موفقیت نیز انتصاب در منصب‌های بالاتر انجام شود.


حجت‌الاسلام موسوی متقی در پایان یادآور شد: در کنار مدیران جوان باید مشاورانی باتجربه و‌ خبره قرار بگیرند تا ترکیبی عالی را تشکیل دهند.

→ خواندن مطلب قبلی

نماز عید فطر در بیش از ۱۳۰۰ بقعه متبرکه در سراسر کشور اقامه شد

خواندن مطلب بعدی ←

مشکل اوقافی بودن زمین‌های خاکعلی تا سه ماه آینده حل می‌شود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 − پنج =