اجرای طرح های دانش‌بنیان در امامزاده روشن آباد کردکوی/ گونه صنوبر هیبرید تکثیر می شود

حجت الاسلام سلیمانی فرد از اجرای طرح های دانش‌بنیان در امامزادگان عبدالله و فضل الله (ع) روشن آباد شهرستان کردکوی خبر داد.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام «روح‌الله سلیمانی فرد» در حاشیه بازدید و بررسی از طرح های دانش‌بنیان در امامزادگان عبدالله و فضل الله (ع) روشن آباد شهرستان کردکوی گفت: با توجه به اینکه فرصت های گوناگون در کارآفرینی در وقف و مجاورت امامزادگان و اماکن مذهبی استان گلستان وجود دارد تفاهم‌نامه‌هایی با پارک علم و فناوری استان امضا و نشست‌های تخصصی با شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: بر همین اساس در صدد برآمدیم تا از این ظرفیت ها استفاده کنیم تا پشتوانه ای برای فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی، اجتماعی و رفع فقر و محرومیت از سراسر استان باشد.

وی ادامه داد: این نهالستان پایه مادری گونه درخت صنوبر هیبرید مفید است که ویژگی های خاص دانش بنیانی دارد و شرکت دانش بنیان آن را برای تکثیر به ثبت رسانده بود.

حجت الاسلام سلیمانی فرد با بیان اینکه با این اقدام گلستان ایستگاهی برای کل کشور خواهد بود، گفت: صادرات این نهال که گونه بسیار خوبی برای کمربند سبز است و قطع وابستگی خارجی به فرآورده های چوبی که یکی از نیازهای کشور است را به همراه دارد.

وی اظهارداشت: با توجه به وجود محدودیت برای برداشت از جنگل‌های هیرکانی و محدودیت‌های این حوزه، طرح دانش بنیان ارزشمند است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطرنشان کرد: اوقاف استان در حوزه صنعت دام سنگین و تولید نهال های ممتاز، ایجاد گلخانه ها، کسب و کار برای جوان ها و تصفیه پساب فاضلاب در مناطق شمالی استان در حال اجراست و طرح‌های بسیار خوبی را دارد و ساختمان های هوشمند نیز بخشی از طرح های دانش بنیان است که به صورت میدانی اصحاب وقف در حال پیگیری آن هستند تا حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و روزآمدی وقف باشد.

وی اظهارامیدواری کرد: این اقدامات بتواند به منابع و کارآفرینی در استان منجر شود و پشتوانه، دلگرمی و امیدآفرینی برای مردم باشد تا مردمی کردن وقت را که یکی از سیاست‌های اوقاف است را به منصه ظهور برسانیم.

→ خواندن مطلب قبلی

۱۱ موقوفه امام رضایی در استان خراسان جنوبی وجود دارد

خواندن مطلب بعدی ←

بنای آتش گرفته در جاده سبزوار- خوشاب، امام‌زاده نبوده است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 11 =