مزارع موقوفه بهره‌مند از علوم دانش بنیان در گلستان ۵ برابر می شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با یادآوری حمایت و سرمایه گذاری گسترده اوقاف از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان گفت: مساحت مزارع موقوفه بهره‌مند از علوم دانش بنیان در این استان پنج برابر می شوند.

به گزارش رسامدیا، حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد در نشست خبری اظهارداشت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تلاش کردیم تا منویات ایشان را در میدان عمل اجرایی کنیم؛ در همین راستا اراضی زیر کشت موقوفه بهره مند از فناوری های نوین و دانش بنیان را از ۵۰۰ هکتار به ۲ هزار هکتار در فصل زراعی جدید می رسانیم.

وی افزود:  در این مزارع علاوه بر بهره گیری از تجهیزات دانش بنیان به سراغ کشت های جدید مانند گیاه گلرنگ و تری تیکاله رفتیم تا علاوه بر تامین نیاز بازار به ویژه تامین نهاده‌های دامی زمینه حمایت های فعالان دانش بنیان و تحقیقات آنها را میسر کنیم.

مدیرکل اوقاف گلستان به برنامه های طرح غنی سازی اوقات فراغت توسط سازمان اوقاف امور خیریه  اشاره کرد و گفت این برنامه ها در۲ بخش مهارتی و معارفی پیش‌بینی شده است؛ طلاب برای اطلاع آموزه های دینی و اسلامی در زمینه مهارت آموزی نوجوانان در میدان عمل تجلی یابد.
وی ادامه داد:  ۱۳ رشته مهارتی و معارفی فراروی انتخاب علاقه مندان قرار گرفته است و تاکنون ۶۰۰ نفر از این کلاس ها استقبال کردند.
به گفته وی ۱۲ مربی زن و ۱۸ مربی در کنار ۱۰ طلبه و روحانی بومی وظیفه تدریس و تربیت هنرجویان را در رشته های مختلف بر عهده دارند.

سلیمانی فرد همچنین از استمرار اجرای طرح مهر تحصیلی خبر داد و گفت: تلاش است با استفاده از ظرفیت خیران و موقوفات در آغاز سال تحصیلی جدید پنج هزار بسته کیف و نوشت افزار اسلامی ایرانی در پایه های ابتدایی و متوسطه توزیع شود که این رقم نسبت به سال گذشته ۲ برابر خواهد بود.
وی همچنین از آغاز برنامه های دهه ولایت و امامت خبر داد و گفت عصر نهم ذی الحجه مراسم معنوی دعای عرفه به صورت متمرکز در ۱۲ بقعه شاخص در شهرستان های گلستان برگزار خواهد شد.
وی افزود: به منظور گرامیداشت دهه ولایت و امامت در شب های عید غدیر و قربان آسمان گلستان نورافشانی خواهد شد و رویه بازسازی واقعه غدیر خم در گرگان تکرار و این نمایش در معرض دید عموم اجرا خواهد شد.

استان گلستان پنج هزار موقوفه و ۶۴ هزار رقبه دارد که حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد آنها با نیت اطعام دهی و عزاداری ابا عبدالله حسین (ع) است.

→ خواندن مطلب قبلی

آغاز ثبت‌نام سومین دوره «سنجش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن»

خواندن مطلب بعدی ←

برگزاری مراسم دعای عرفه در ۲۳۰ بقعه اصفهان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + 20 =