آماده‌سازی ۳۷۵ موکب توسط سازمان اوقاف و امور خیریه

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه اربعین و واقعه عاشورا مهمترین تجمع تشیع در مقابل نظام سلطه است، گفت: حدود ۳۷۵ موکب اربعین در ایران و عراق توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در حال تجهیز و آماده‌سازی است.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی در همایش امنای اعتاب مقدسه جهان اسلام افزود: تقاضا می‌کنم شناخت مسائل مهم را در دستور کار این نشست قرار دهید؛ باید توجه کنیم که مسائل فعلی عالم تشیع و عالم اسلام چه مسائلی است تا براساس آن مسائل، طرح و برنامه سال خود را تنظیم کنید.
وی درخصوص واقعه غدیرخم تاکید کرد: غدیر همان وحی الهی است که اگر پیامبر گرامی اسلام (ص) نمی‌گفت، رسالتش را تمام نکرده بود؛ غدیر اصلی‌ترین رکن حکومت‌های اسلامی است که بر زعامت، ولایت و مرجعیت تاکید دارد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: کاملا مشخص است که چرا نظام سلطه به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی، نقطه کانونی خود را در ضربه زدن به بحث امامت متمرکز کرده‌اند؛ مسئله امامت در عصر حاضر، مسئله جهان زر و زور و تزویر و جهان مستکبر شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با اشاره به آیه … فَمَن یَکفُر بِالطّاغوتِ …، تصریح کرد: آن کسانی که با طاغوت مبارزه می‌کنند، محور عملیاتشان بحث امامت است؛ زمانیکه بحث امامت مطرح نباشد و امور اجتماع در دست امام و قدرت امامت نباشد، نظام وهابیت، نظامی که با نظام صیونیست قابل جمع است، شکل می‌گیرد و منافع جهان اسلام در خدمت نظام سلطه قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه اصلی‌ترین نقطه کانونی برای دفاع از حریم دین و اسلام ناب، بحث ولایت است، گفت: تقاضا می‌کنم خطبه‌های امام حسین (ع) از مدینه به مکه، از مکه به کربلا و در کربلا مطالعه شود؛ به نظرم اگر غدیر پاس داشته می‌شد و در پیام پیامبر اکرم (ص) دقت می‌شد، واقعه کربلا اتفاق نمی‌افتاد؛ به همین جهت اربعین و واقعه عاشورا مهمترین تجمع تشیع و اهل‌بیت (ع) در مقابل نظام سلطه است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در حال حاضر نظام سلطه در طرح و نقشه خود راجع به اربعین فکر می‌کند؛ تقاضا می‌کنم راجع به اربعین به این موارد توجه ویژه داشته باشید؛ همه ما باید تسهیل‌کننده حضور بیشتر مردم در اربعین باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با اشاره به مدنظر قراردادن تقرییب ادیان و مذاهب در بحث اربعین، افزود: آنتوان بارا نویسنده مسیحی، یک مجموعه پیرامون امام حسین (ع) و حرکت ایشان و دیگری درباره حضرت زینب (س) با عنوان «زینب صرخه اکملت مسیره» در خصوص اسارت نوشته است؛ وی پس از شرکت در مراسم اربعین شرکت‎، شعری بلندی سروده و در انتهای شعر به جمیع بشر پیشنهاد می‌کند برای رسیدن به کمال، راه امام حسین (ع) را انتخاب کنند.
وی با تاکید بر تلاش همگان برای تسهیل‌گری و کمک به زوار اربعین حسینی، گفت: به نظر اربعین امسال گرمای راه آزاردهنده باشد، بنابراین یخ، بستنی و احداث تونل‌های هوای خنک ضرورت دارد؛ باید موکب‌ها را به وسایل تولید سرما تجهیز کنیم.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به عبور زوار پاکستانی، افغانستانی، هندی و آذربایجانی از داخل خاک ایران به‌سمت عراق، تصریح کرد: ما از محل ورود زائران به ایران تا مسیر خروج به‌سمت عراق باید خدمت‌رسانی کنیم؛ بنابراین حدود ۳۷۵ موکب اربعین در ایران و عراق توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در حال تجهیز و آماده‌سازی است و خدمت‌رسانی در سامرا نیز هر ساله افزایش داشته است.
حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی درخصوص برنامه‌های اعتاب مقدسه جهان اسلام گفت: باید برنامه یکساله اعتاب مقدسه بارگذاری شود تا همه مشاهده کنند؛ و این برنامه باید براساس نیازسنجی و نظرسنجی برنامه‌ریزی و طراحی شود.
وی افزود: آستان قدس رضوی تجربه خوبی در بحث موزه‌داری و کتب خطی دارد و می‌تواند آن را به بقیه اعتاب مقدسه جهان اسلام انتقال دهد و بقیه اعتاب مقدسه نیز باید تجربیات خود را در اختیار دیگر اعتاب مقدسه قرار دهند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌دهم منتظر نشست حضوری نباشیم و با برگزاری نشست‌های مجازی، کمیته‌های مختلف برگزار شود و نتیجه نشست کمیته‌ها در نشست‌های حضوری مطرح شود.
گفتنی است؛ بازدید از ستاد بازسازی نجف و صحن حضرت زهرا (س)، بازدید از مدرسه علمیه فتحیه و بررسی عملیات عمرانی آن، بازدید از عملیات عمرانی صحن عقیله کربلا، تل زینبیه و … بخش‌هایی از برنامه‌های سفر سه روزه رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بود که امروز (شنبه) پایان یافت.

→ خواندن مطلب قبلی

وقف آب در روستا‌های قزوین کلید خورد

خواندن مطلب بعدی ←

راه اندازی موقوفه برای دانش آموزان نیازمند درالبرز

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + سیزده =