موافقت اوقاف با واگذاری بناهای تاریخی سمنان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با واگذاری بناهای تاریخی موافقت کرد و گفت: سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در کاروانسرای قوشه دامغان اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با واگذاری بناهای تاریخی موافقت و اظهار کرد: سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در کاروانسرای قوشه دامغان اعلام آمادگی کرده است.

وی گفت: وقف، پشتوانه اقتصادی دین است؛ هر زمانی که خلأ در مقوله اقتصاد ایجاد شد، موقوفات می‌توانند تأثیرگذاری مطلوب داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ادامه داد: رویکرد سازمان اوقاف علاوه بر مسائل فرهنگی، محوریت اقتصادی دارد؛ تا آنجا که در ساختمان مرکزی اوقاف در تهران، بخشی بزرگی به فعالیت‌های شرکت دانش‌بنیان با محوریت سرمایه‌گذاری و توانمندی‌ها و ارائه خدمات مطلوب این سازمان اختصاص یافته است.

تدینی تصریح کرد: تنوع فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اوقاف زیاد است؛ نوع سرمایه‌گذاری مشارکتی است و سرمایه‌گذار دغدغه‌ای در خصوص امنیت سرمایه‌گذاری ندارد.

وی بیان کرد: سال گذشته، 16 پروژه به ارزش 100 میلیارد تومان در اوقاف سرمایه‌گذاری شده و در سال جاری، 25 پروژه توسط کمیسیون‌های تخصصی در حال مطالعه برای سرمایه‌گذاری است و در حقیقت سود سرمایه‌گذاری در اوقاف متعلق به مردم خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: اوقاف با میراث فرهنگی در بازسازی ابنیه تاریخی همکاری لازم را داشته و این امکان وجود دارد تا سرمایه‌گذاران طرح مورد تأیید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به این اداره کل ارائه دهند تا همکاری متناسب با تناسب نوع واگذاری مدت‌دار صورت پذیرد.

تدینی پیشنهاد داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بودجه‌ای را به‌عنوان طرح مطالعاتی بناهای ابنیه در نظر گیرد تا طرح‌های مطالعاتی با انسجام مناسب به سرمایه‌گذاران ارائه شود.

وی مطرح کرد: بازسازی کاروانسراها در مسیر بارگاه امام رضا (ع) می‌تواند خدمت‌رسانی بسیار مطلوب به زائران را به همراه داشته باشد.

→ خواندن مطلب قبلی

حمایت اوقاف فارس از ۱۴۰۰ هیأت مذهبی استان

خواندن مطلب بعدی ←

آغاز مرحله استانی مسابقات قرآن سازمان اوقاف

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 14 =