آغاز مراحل اجرایی تأسیس نخستین «شبکه پخش اینترنتی قرآن کریم»

مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، امور اجرایی مسابقات سراسری و بین المللی قرآن کریم با استفاده از فناوری «متاورس» و تأسیس نخستین «شبکه پخش اینترنتی قرآن کریم» را آغاز کرده است.

به گزارش رسامدیا، حمید مجیدی مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و حسین زارعی مدیر تعاملات بین الملل ساترا (سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی) درخصوص تأسیس نخستین «شبکه پخش اینترنتی قرآن کریم» با یکدیگر دیدار کردند.

مجیدی مهر در این دیدار خواستار حمایت ساترا از راه اندازی این شبکه تعاملی اینترنتی شد تا مفاهیم قرآنی به روش‌های نوین و امکانات روز به مخاطبان منتقل شود.

وی از آغاز مراحل اجرایی راه اندازی شبکه پخش اینترنتی قرآن کریم خبر داد و گفت: اکنون در مرحله مکاتبات هستیم و این قول را از ساترا گرفته ایم که درطی ۵ تا ۶ ماه نشست‌های کارشناسی برگزار و مجوز‌های لازم صادر شود.

به گفته مجیدی مهر این شبکه اینترنتی در کنار سایر بستر‌ها (پلتفرم ها) و شبکه‌های صدا و سیما می‌تواند نقش بسزایی در توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی به ویژه آموزش فنون تلاوت و حفظ قرآن کریم داشته باشد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به نگاه مثبت حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به این موضوع گفت: ما آرشیو جذاب و ارزشمندی از رقابت‌های قرآنی کشور و فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف در اختیار داریم که این بستر (پلتفرم) قرآنی در کنار برنامه‌های تولیدی خود، بستری برای پخش آن‌ها خواهد بود.

مجیدی مهر در رابطه با زمان تقریبی راه اندازی نخستین تلویزیون اینترنتی قرآن کریم اضافه کرد: تلاش می‌کنیم همزمان با تجهیز مسابقات بین المللی سال ۱۴۰۱ به فناوری متاورس، این شبکه اینترنتی هم راه اندازی شود، در غیر این صورت آن را برای مسابقات سراسری سال آینده در اختیار خواهیم داشت.

مدیرکل تعاملات بین المللی ساترا نیز در این دیدار آمادگی این نهاد ناظر و تنظیم گر را در زمینه‌های صدور مجوز و راه اندازی این شبکه با سرعت هر چه بیشتر اعلام کرد.

حسین زارعی افزود: سایر بستر‌های (پلتفرم های) دارای مجوز از این سازمان نیز با تمام ظرفیت در زمینه توسعه فعالیت‌های قرآنی با سازمان‌ها و نهاد‌های قرآنی کشور همراه خواهند بود.

→ خواندن مطلب قبلی

آغاز مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در مشهد

خواندن مطلب بعدی ←

اصفهان رتبه دوم استقبال‌کنندگان مسابقات قرآن اوقاف کشور را داشت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج − یک =