آمادگی موکب‌های اوقاف قزوین برای خدمات دهی به زائران اربعین

۳ موکب با مدیریت اوقاف و امور خیریه استان قزوین به زائران اربعین در کربلا و نجف خدمات می‌دهد.

به گزارش رسامدیا، حجت الاسلام مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: همچون سال‌های گذشته مجموعه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین سه موکب با مدیریت اوقاف و امور خیریه استان قزوین به زایرین سیدالشهدا خدمت رسانی خواهند کرد.

وی گفت: یک موکب در شهر آوج توسط بقعه متبرکه امامزاده محمد طاهر آوج برگزار می‌شود و از ابتدای سفر اربعین جهت پذیرایی غذا و اطعام به زایرین خدمات دهی می‌کند و پیگیر اسکان زایرین در مساجد و امامزاده در صورت نیاز هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: عمده فعالیت اوقاف استان در شهر نجف اشرف و کربلای معلی است.

وی افزود: در کربلای معلی موکب امامزاده بی بی زبیده خاتون با همین نام فعال است که برآورد اسکان این موکب بالغ بر ۵ هزار نفر می‌باشد و به همین تعداد در وعده‌های مختلف پذیرایی غذای گرم خواهیم داشت.

همزمان با دهم ماه صفر، خدمات دهی مواکب اوقاف استان در شهر عراق آغاز می‌شود

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: همچنین سرویس‌های بهداشتی و محل استحمام برای زایرین تعبیه شده ضمن اینکه گرمای هوای کشور عراق در این مدت بالاست این موکب مجهز به سیستم سرمایشی نیز هست.

وی افزود: همچنین خدمات دهی موکب کربلا همزمان با دهم ماه صفر آغاز و به تناسب حضور زوار تا دو روز پس از اربعین ادامه خواهد داشت. برنامه‌های این موکب علاوه بر خدمات پذیرایی و اسکان شامل خدمات دهی فرهنگی و برنامه‌های هیأتی با حضور مبلغین خواهد بود و مکان این موکب در شهر کربلا، میدان بغداد، پشت حرم حضرت عباس است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه با اشاره به فعالیت موکب سیدالشهدای اوقاف استان در شهر نجف اشرف تصریح کرد: امسال هم این موکب در همان مکان سابق بعد از پل ثوره العشرین، که مبدأ پیاده روی نجف تا کربلاست، روبروی مقبره شهید صدر برپا شده و امسال در این موکب قریب به هزار و ۲۰۰ نفر (موکب بانوان و موکب اقایان) اسکان داده می‌شوند.

طبخ و توزیع ۲۵ هزار پرس غذای گرم در مواکب اوقاف استان در کشور عراق

حجت الاسلام مجیدی اضافه کرد: در موکب سیدالشهدا شهر نجف، روزانه در سه وعده صبح و ظهر و شب ۱۲ هزار پرس غذای گرم توزیع می‌شود و به طور کل در دو موکب بی بی زبیده خاتون کربلا و موکب سیدالشهدای نجف اشرف روزانه ۲۵ هزار پرس غذا طبخ و بین زایرین اباعبدالله الحسین توزیع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در موکب نجف علاوه بر خدمات اسکان و پذیرایی، خدمات درمانی، لوازم بهداشتی و اقلام مورد نیاز زایرین در مقابله با گرمای هوا، خیاطی، کفاشی، تعمیر ویلچیر و چرخ دستی و کالسکه زایرین ارایه خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: همچنین در کنار این خدمات، هیأتی با حضور مداح، قاری، سخنران و گروه سرود و تواشیح به ارایه خدمات می‌پردازند و این هیات در روز‌های نزدیک به اربعین در مسیر حرکت زوار به سمت مشایه و طریق الحسین و نهایتا در کربلا در موکب بی بی زبیده خاتون (س) به اجرای برنامه می‌پردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: پخش زنده مراسم همه مواکب قزوینی از طریق موکب رسانه صدا و سیمای استان قزوین به طور زنده منعکس خواهد شد و در قزوین هم همچون سال‌های گذشته موکب امامزاده حسین (ع) میزبان خیل عاشقان و دلدادگان اباعبدالله الحسین خواهد بود.

→ خواندن مطلب قبلی

مسابقات قرآنی در بالاترین کیفیت ممکن برگزار شود

خواندن مطلب بعدی ←

طرح تربیت چهار هزار حافظ قرآن در یزد اجرا می شود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =