بهره‌گیری از ظرفیت مساجد مرزی برای اسکان زائرین اربعین در شرایط اضطرار

حجت‌الاسلام عادل با اشاره به تعامل سازمان اوقاف و امور خیریه با مساجد مرزی، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته، مقرر است در صورت شرایط اضطراری از ظرفیت مساجد مرزی برای اسکان زائرین اربعین حسینی استفاده شود.

به گزارش رسامدیا، حجت الاسلام«غلامرضا عادل»، با اشاره به تعامل سازمان اوقاف و امور خیریه با مساجد برای بهره گیری از ظرفیت آنها برای بهره مندی زوار اربعین حسینی، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور هماهنگی های لازم با مساجد استانهای در مسیر پیاده روی اربعین حسینی و مرز خسروی و مهران انجام داده است تا در شرایط اضطراری از این مساجد برای اسکان زائرین اربعین حسینی استفاده شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با اشاره به حضور ۶۰۰ مبلغ و روحانی برای اجرای طرح خیمه های معرفت در مواکب اربعین حسینی بیان کرد: این مبلغین و روحانیون در بحث پاسخ به سوالات شرعی،احکام، پاسخ به شبهات، اقامه نماز و سخنرانی و اجرای برنامه های فرهنگی برای کودکان فعال خواهند بود.

وی با اشاره به استقرار تعدادی از مواکب استان مرکزی در شهر کاظمین در جوار مسجد «براثا» گفت: به دلیل جایگاه ویژه این مسجد و تقدس آن نزد شیعیان به علت اقامت امیرالمومنین علی(ع) در آن محل و حضور تعدادی از انبیاء الهی در این مسجد، مواکبی در جوار این مسجد ایجاد کرده ایم و پیش بینی می شود، که یکی از این موکب ها ۴تا ۵ هزار نفر اسکان داشته باشند.

حجت الاسلام عادل با اشاره به تدارک برنامه های فرهنگی برای زائرین اربعین حسینی یادآور شد: بیشتر فعالیت های فرهنگی این سازمان در شهر سامرا انجام می شود چراکه در این شهر مواکب اربعین کمتر است، به همین جهت به دلیل شرایط خاص و متفاوت شهر سامرا تمرکز بیشتر فعالیت های فرهنگی سازمان اوقاف در این شهر است.

→ خواندن مطلب قبلی

موکب استان مرکزی در مسجد براثا مستقر می‌شود

خواندن مطلب بعدی ←

مجتمع پرورش ماهیان سردآبی در خلخال راه‌اندازی می‌شود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + نوزده =