۳۷۰ موکب اربعین سازمان اوقاف در ایران و عراق خدمات رسانی می کنند

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بیش از ۳۷۰ موکب این سازمان در داخل کشور، مرزهای چندگانه و عراق برای خدمات رسانی به زائران حسینی برپاست.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام محمد نوروزپور در جلسه هماهنگی و هم افزایی برپایی موکب امامزادگان و بقاع متبرکه در مرز مهران، در امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان افزود: این موکب‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در داخل کشور، مرزهای چندگانه، نجف، کربلا، سامرا، کاظمین و مسیرهای منتهی به اماکن زیارتی موکب هایی برنامه ریزی شده در خدمت زوار ابا عبدالله الحسین (ع) باشند.

وی اظهار داشت: خدمات رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) یک هفته قبل از اربعین شروع و یک هفته پس از اربعین هم در موکب های سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های سازمان اوقاف و امور خیریه امسال در سراسر کشور بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در خدمت زوار اباعبدالله الحسین (ع) هستند.

مدیرکل بقاع و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:خدماتی که مواکب اوقاف و امور خیریه در این  ایستگاه های صلواتی ارائه می کنند شامل خدمات اسکان، پذیرایی، برنامه های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و سخنرانی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان است.

نوروزپور افزود: بیشتر هزینه های مصرفی موکب ها از محل کمک های مردمی تامین شده است و چنانچه هنوز افرادی که قصد خدمت و کمک داشته می توانند به بقاع متبرکه مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: قبل و بعد از نمازهای صبح، ظهر، عصر، مغرب و عشا برنامه های ویژه ای از جمله سخنرانی و عزاداری برنامه ریزی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان هم در این نشست گفت: به یقین با خدمات مناسب موکب های اربعین، زائران دغدغه و نیازی نخواهند داشت.

سیدعلی مهاجر افزود: فرهنگ موکب داری در کشور ظرفیت ویژه ای برای ایام محرم است و امیدواریم با خدمات دهی مناسب  موکب داران گلستانی در مرز مهران و کشور عراق  زائرین اباعبدالله (ع) کمترین دغدغه را داشته باشند.

→ خواندن مطلب قبلی

صدور سند مالکیت برای بیش از ۱۸۵ هکتار از موقوفات گیلان

خواندن مطلب بعدی ←

ساماندهی موکب‌های اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد برای خدمات رسانی به زائرین اربعین

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + 2 =