بانوی خیر البرزی منزل مسکونی خود را وقف نیازمندان کرد

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۲ شهرستان کرج گفت: یک بانوی خیر و نیک اندیش البرزی منزل مسکونی خود را برای کمک به فقرا و نیازمندان استان البرز وقف کرد.

به گزارش رسامدیا، امیرحسین خسروی گفت: خانم «آسیه روزبهانی» منزل مسکونی خود در شهرستان فردیس را با زیربنای ۹۷  مترمربع  به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وقف نیازمندان کرد.

وی  با بیان اینکه این وقف نخستین وقف در سال جاری در ناحیه  ۲ شهرستان کرج است ، اظهار داشت: این موقوفه به صورت مشترک بین اوقاف و واقف مدیریت خواهد شد.

خسروی در خصوص نحوه اجرای نیت واقف، گفت: بر اساس قانون این ملک وقفی برای اجاره به مزایده گذاشته می شود و عوایدش صرف اجرای نیت واقف می شود.

وی در خصوص ترویج فرهنگ وقف در شهرستان کرج بیان داشت: آن چیزی که برای انسان به عنوان باقیات الصالحات باقی می ماند و نام انسان را جاودانه می سازد «وقف» است، وقف نشانگر نقش بی بدیل و سرمایه مالی مداوم برای تمامی فعالیت ها و خدمات اجتماعی و مردمی است و عملی است ارادی و داوطلبانه که محصول یک شعور و آگاهی نسبت به حوائج جامعه و مشکلات پیش روی مردم است که به همین منظور نشست های تخصصی وقف را در راستای نیازهای روز جامعه برگزار می کنیم.

ناحیه ۲ اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج که شامل شهرستان فردیس، محمد شهر ، ماهدشت و گرمدره است که دارای حدود ۱۰۰ موقوفه و ۸۰ رقبه می باشد.

→ خواندن مطلب قبلی

موقوفات را برای تسهیل در ازدواج جوانان به کار می‌گیریم

خواندن مطلب بعدی ←

از ظرفیت‌های وقف برای توسعه دانشگاه‌ها استفاده شود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =