جامعه نیازمند وقف جدید بر اساس نیازهای روز است

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: خیران وقف‌های جدید خود را به سمت اشتغال، ازدواج، مسکن و تحصیل جوانان به‌عنوان نیازهای روز جامعه سوق دهند.

به گزارش رسامدیا، حجت الاسلام  و المسلمین ولی الله روان افزود: امروز اماکن مذهبی و مسجد و حسینیه به اندازه کافی در استان وجود دارد و کمبودی در این زمینه نداریم و از خیران دعوت می‌کنیم وقف های جدید خود را در راستای رفع نیازهای جوانان جامعه سوق دهند.
وی ادامه داد: توجه به وقف‌های جدید در زمینه دانش بنیان و فناوری‌های نو نیز جزو دغدغه‌های مردم، مسوولان و خانواده‌هاست و انتظار داریم که مردم وقف‌های خود را در این راستا انجام دهند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار داشت: ۶۵ وقف جدید از دهه وقف سال گذشته تا امسال در استان ثبت شده است.
به گفته وی، استان اصفهان از نظر وقف در طیف “الف” استان های کشور قرار دارد و در میزان فراوانی موقوفات و وقف‌های جدید جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه تبلیغات سوء در زمینه کاهش موقوفات در این استان به هیچ وجه صحت ندارد، اضافه کرد: بیشترین فراوانی موقوفات این استان در شهر اصفهان و شهرستان‌هایی همانند نجف آباد وجود دارد و استقبال و اقبال مردم هم روز به روز بیشتر شده است.
حجت الاسلام روان با بیان اینکه بیشتر موقوفات در زمینه اماکن مذهبی از جمله مسجد و حسینیه است، خاطر نشان کرد: موقوفات جدید در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد حدود ۳۰ تا ۴۰ درصدی داشته است.
دوم تا یازدهم مهرماه بعنوان دهه وقف نامگذاری شده و همه ساله بیست و هفتم ماه صفر در تقویم جمهوری اسلامی بعنوان روز وقف به ثبت رسیده است.

→ خواندن مطلب قبلی

اجرای طرح ویزیت و داروی رایگان از محل موقوفات

خواندن مطلب بعدی ←

۸۰ میلیارد ریال صرف عمران و توسعه اماکن مذهبی ایلام شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =