کارکردهای وقف به کاهش آسیب‌های اجتماعی توسعه یافته است

رییس اداره اوقاف و امورخیریه اصفهان با اشاره به توسعه فرهنگ وقف در این شهرستان گفت: کارکردهای وقف در این خطه از موضوعات فرهنگی و مذهبی مرتبط با نیات واقفان تا کاهش آسیب‌های اجتماعی توسعه یافته است.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام روح‌الله بیدرام گفت: یکی از اقدامات این نهاد در سال های اخیر مشاوره و گرایش بخشی به واقفان برای وقف براساس نیازهای روز جامعه است که این مهم  به کاهش بخشی از آسیب‌های اجتماعی منجرشده است.

وی اظهار داشت: کارکردهای وقف در شرایط حاضر از یک سو به رفع نیازهای جامعه و از سوی دیگر به اعتمادسازی در بین مردم برای توسعه فرهنگ وقف منجر شده است و  بقاع متبرکه اصفهان علاوه بر تبدیل شدن به قطب فرهنگی زمینه فعالیت در زمینه مسائل اجتماعی را هم دارند.

وی همچنین به ظرفیت بالای بقاع متبرکه در زمینه روشنگری و بصیرت افزایی اشاره کرد و گفت: باید از این ظرفیت در راستای آگاه سازی مردم در موضوعات فرهنگی و روز جامعه با استفاده از روحانیان و مبلغان بهره برده شود.

حجت‌الاسلام بیدرام خاطرنشان کرد اکنون در شهرستان اصفهان بالغ بر ۱۴۰ بقعه متبرکه وجود دارد که بسیاری از آنها از بقاع شاخص در استان محسوب می‌شود و جایگاه ویژه‌ای در بین گردشگران مذهبی دارند.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ وقف در جامعه گفت: گسترش فرهنگ وقف به عنوان یک فرهنگی غنی با پیشینه‌ای قوی، یاری رسان فقرا و دردمندان جامعه است.

در استان اصفهان ۷۱۸ باب امامزاده و ۱۵ هزار و ۲۰۰ موقوفه وجود دارد .

→ خواندن مطلب قبلی

برگزاری مراسم تکریم شهدای مدافع امنیت در آستان‌ امامزادگان

خواندن مطلب بعدی ←

موقوفات را برای تسهیل در ازدواج جوانان به کار می‌گیریم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − 7 =