سازمان اوقاف حمایت از دانش بنیانها را کلید زده است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر اینکه این سازمان از طرح‌های دانش بنیان و مولد در کشور حمایت می‌کند،گفت: تقویت این حوزه از نیازها و اولویت های مهم کشور است و به سهم خود در این بخش ایفای نقش می کنیم.

به گزارش رسامدیا، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی روز چهارشنبه در سفر یکروزه به قزوین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اشتغالزایی و صرفه جویی در هزینه‌ها در کنار ارزآوری با تکیه بر توان داخلی میسر خواهد شد،افزود: این سازمان از شرکت‌های دانش‌بنیان که به مرحله تجاری‌سازی برسند حمایت می کند.
وی اظهار داشت: برخی از شرکت‌های دانش بنیان پیشرفت‌هایی در حوزه نمونه سازی داشته‌ و نمونه‌ها را برای عرضه به بازار آماده کرده‌اند ولی خلایی از نظر پشتیبانی دارند که مورد حمایت اوقاف قرار می‌گیرند. ‌
حجت الاسلام خاموشی تصریح کرد: اساس رشد و توسعه هر کشور تحقیق و پیشرفت است و تحقیق به تولید و اشتغال و پیشرفت کشور می انجامد و آنچه امروز از طرف دشمن مورد هجمه قرار گرفته ، همین پیشرفت ها و دستاوردهای نظام اسلامی است و باید این مساله به خوبی تبیین شود.
این مسوول حمایت از دانش‌بنیان‌ها در عرصه‌های دام سبک و سنگین، بومی‌سازی انتقال جنین آنان و تولید گوساله‌های ممتاز را از دیگر فعالیت‌های این سازمان در عرصه حمایت از تولید برشمرد و افزود: همچنین در حوزه اشعه ایکس از دو شرکت دانش‌بنیان حمایت می‌کنیم که یکی در زمینه سنجش تراکم استخوان و دیگری در زمینه جریان‌سنجی سه فازی فعالیت می‌کند و ما از این‌ها پشتیبانی مالی کردیم چراکه این شرکت‌ها نیاز به سرمایه در گردش دارند.
وی با بیان اینکه سازمان اوقاف مجموعه‌ای بسیار وسیع است، گفت: اوقاف مجموعه‌ای نه دولتی، نه خصوصی و نه عمومی است، بلکه اوقاف شاخه دیگری از نهادهای کشور است که تعریف شرعی، قانونی و خاص خود را دارد.
حجت الاسلام خاموشی با اشاره به اینکه مجموعه اوقاف دارای زیرساخت‌های وسیعی است، خاطر نشان کرد: در این مجموعه باید ضمن حفظ نیت واقفان و بهره‌وری از زیرساخت‌ها، در تقویت نیات واقفین نیز کوشا باشیم.
رییس اوقاف و امور خیریه کشور گفت: سه گذاره حفظ موقوفات، افزایش منافع و نیات واقفین برای این سازمان مهم است و مدیریت بقاع متبرکه و امامزادگان نیز به عنوان فضاهای کالبدی بوده که پرچمداران ولایت و امامت از دیگر رسالت های اصلی ماست.

→ خواندن مطلب قبلی

۷۰ درصد از املاک وقفی کشور سنددار شدند

خواندن مطلب بعدی ←

نشست «وقف‌های نوین با تأکید بر منظومه فکری رهبر معظم انقلاب» برگزار می‌شود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 2 =