ارائه تسهیلات بنیاد ملی نخبگان به برترین‌های جایزه ملی البرز

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز از حمایت بنیاد ملی نخبگان از مجموعه برترین‌های جایزه ملی البرز همراه با ارائه تسهیلات و … خبر داد.

به گزارش رسامدیا، حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در رابطه با چگونگی برگزاری اولین دوره رویداد فناوران البرز از سوی این بنیاد فرهنگی اظهار کرد: بنیاد فرهنگی البرز که در سال ۱۳۴۲ با هدف کمک به اشاعه فرهنگ علمی کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی از سوی زنده‌یاد حسینعلی البرز تأسیس و وقف شده بود، طی نیم قرن از زمان آغاز به کار خود، چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را شناسایی و حمایت کرده و این مسئله را در قالب همایش‌های علمی با حضور مقامات علمی و مسئولان کشور محقق کرده است.

ارشدی ادامه داد: در تقارن با شصت و یکمین سال تأسیس بنیاد فرهنگی البرز، فراخوان جشنواره البر ۱۴۰۲ در بخش نخبگان در سال جاری منتشر شد که طی آن از مخترعان، فناوران، دانشجویان و طلاب برتر کشور دعوت شد تا در این فراخوان حضور پیدا کنند. با عنایت به اینکه بخشی از جامعه هدف جامعه جایزه البرز، اشخاص و شرکت‌هایی هستند که در حال توسعه یک فناوری یا صاحب محصول فناورانه هستند، بنیاد فرهنگی البرز تصمیم گرفت تا برای معرفی شایسته طرح‌های منتخبی که در این فراخوان حائز حد نصاب اولیه امتیازات شده‌اند، نخستین رویداد فناوران البرز را برگزار کند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال نیز از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از مجموعه‌های دانش‌بنیان نام‌گذاری شده است، این تصمیم گرفته شد که فرآیند انتخاب فناوران و مخترعان برای کسب جایزه ۱۴۰۲ را از دل این رویداد دو روزه رقم بزنیم به این ترتیب در این رویداد که طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، ۱۹ و ۲۰ بهمن‌ماه برگزار شد،‌ تعداد ۲۸ مجموعه پالایش شده از میان تمامی ۱۵۵ فرد و شرکت حقوقی که در این فراخوان ثبت نام کرده بودند، در محل برگزاری رویداد حضور پیدا کرده و نسبت به ارائه محصولات خود اقدام کردند.

وی اظهار کرد: البته فرآیند پالایش این شرکت‌ها و افراد حقوقی در دو مرحله انجام شد که طی مرحله اول ۶۳ مجموعه و در نهایت ۲۸ مجموعه برای حضور در اولین رویداد فناوران برتر البرز شناسایی و دعوت شدند. مراسم افتتاحیه این رویداد نیز با حضور ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه، قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان، رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و مدیرعامل بنیاد فرهنی البرز برگزار شد و در این رویداد ضمن اینکه مجموعه‌های دعوت شده توانستند طرح‌های خود را برای داوری در معرض دید داوران کمیته علمی جایزه البرز ۱۴۰۲ قرار دهند. از طرفی نیز سرمایه‌گذاران، فعالان و علاقه‌مندان حوزه علم و فناوری با برخی از این مجموعه‌های استارتاپ و فناوران وارد مذاکره شدند تا بتوانند ایده‌ها و محصولات‌ آن‌ها را به مرحله تجاری‌سازی برسانند.

ارشدی بیان کرد: براساس پیش‌بینی انجام شده، طرح‌های برتر در پایان این رویداد دو روزه از سوی داوران برای اعطای جایزه فناور برتر که در مراسم شصت و یکمین سال جایزه البرز که در اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود، انتخاب شدند که اسامی آن‌ها فعلا برای أخذ برخی استعلامات و مستندات در دبیرخانه جایزه البرز محفوظ است. همچنین، اسامی برترین‌های این رویداد تا پیش از مراسم جایزه البرز سال ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز تصریح کرد: در این حوزه پیش‌بینی شده است تا نزدیک به یک میلیارد تومان جایزه از طرف موقوفه فرهنگی بنیاد البرز تقدیم برترین‌های این بخش شود. در این زمینه تعداد ۹ مجموعه برتر تجلیل خواهند شد که به هر کدام مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان جایزه اعطا می‌شود. همچنین، گواهی جایزه البرز نیز تقدیم حضور فناوران برتر کشور خواهد شد و امیدواریم این نخستین رویداد فناوران البرز بتواند طی هر سال تعداد بیشتری از فناوران و مخترعان و مبتکران را جذب کرده و مورد حمایت قرار دهد و این نگاه نیز در جامعه ایجاد شود تا افراد بتوانند حمایت‌های علمی خود را به سمت برترین‌های علمی کشور رهنمون کنند.

وی با اشاره به اعلام حمایت نهادهایی همچون بنیاد ملی نخبگان و … از برترین‌های علمی جایزه ملی البرز نیز اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر و جلسات متمرکزی که بین بنیاد ملی نخبگان و بنیاد فرهنگی البرز برگزار شد، مجموعه بنیاد ملی نخبگان به این جمع‌بندی رسید که می‌توان از ظرفیت فرآیند کارشناسی که بنیاد فرهنگی البرز در انتخاب نفرات برتر خود در بخش‌های دانشجویی و فناوران و طلاب دارد، استفاده کرده و افرادی که به نوعی منتخب جایزه البرز می‌شوند، بتوانند از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان نیز استفاده کند.

ارشدی تصریح کرد: این مسئله حاکی از حسن ظن مجموعه بنیاد ملی نخبگان نسبت به بنیاد فرهنگی البرز بوده و از طرفی دقت نظر همکاران ما در مجموعه بنیاد فرهنگی البرز نسبت به انتخاب و بررسی موشکافانه دقیق و عادلانه سوابق و مستندات افراد بود. همچنین، این خبر در مراسم افتتاحیه رویداد فناوران برتر جایزه ملی البرز اعلام شده و جزئیات بیشتر آن نیز طی روزهای آینده و در مراسم تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد ملی نخبگان و بنیاد فرهنگی البرز منتشر خواهد شد.

→ خواندن مطلب قبلی

وزیر کشور بر تسریع توسعه حرم موسی مبرقع (ع) تاکید کرد

خواندن مطلب بعدی ←

آغاز و پایان مسابقات بین‌المللی قرآن ایران با حضور رؤسای قوا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 5 =