خراسان شمالی میزبان چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآنی کشور است

رییس مرکزامور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفت: این استان میزبان چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن به عنوان مهمترین رویداد قرآنی کشور در آذرماه ۱۴۰۲ است.

به گزارش رسامدیا، حمید مجیدی مهر در جلسه هماهنگی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان شمالی اظهار کرد: این رقابت ها با حضور ۵۰۰ نفر از قاریان برگزیده مسابقات استانی و داورهای برجسته برگزار می شود.

وی افزود: حدود ۱۰ استان آمادگی خود را برای برگزاری این رویداد قرآنی اعلام کردند که با پیگیری های استاندار خراسان شمالی، این استان به عنوان میزبان چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم انتخاب شد.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفت: مسابقات سراسری قرآن کریم به لحاظ فنی، اجرایی و کیفی در سطح بالایی قرار دارد و به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام محسوب می‌شود به گونه ای که باید همانند گذشته برگزاری باشکوه این رقابت ها از اهداف اصلی است.

مجیدی مهر ادامه داد: از همه نهادها، سازمان ها و صنایع خراسان شمالی نیز می خواهیم پای کار باشند تا بار دیگر این مسابقات کشوری به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی با اشاره به هزینه های میلیاردی برخی کشورهای منطقه برای برگزاری مسابقات قرآنی، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی کشور با اهداف شخصی اقدام به برگزاری این گونه مسابقات می کنند و اخیرا در کشور مالزی برای برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

رییس مرکزامور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور افزود: جمهوری اسلامی ایران جزو معدود کشورهایی است که با هدف اعتلای ارزش های دینی و اسلامی این مسابقات را برگزار می کند به گونه ای که به اذعان بسیاری از شرکت کنندگان، ایران همواره از بهترین میزبانان مسابقات قرآن کریم بوده است.

 

خراسان‌شمالی میزبان چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآنی کشور است

 

نظام اسلامی ایران برگرفته از قرآن است

استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران برگرفته از ارزش های دینی و عامل پایداری آن نیز به دلیل تکیه بر آموزه های قرآنی است.

محمدرضا حسین نژاد افزود: مقام معظم رهبری نیز بر همین اساس حرکت کرده و همان اسلام ناب محمدی را دنبال می کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات سراسری قرآنی مایه برکت استان خواهد بود، گفت: برگزاری این گونه رویدادهای معنوی در خراسان شمالی افتخاری ماندگار برای استان خواهد بود و موجب ارتباط معنوی بیشتر مردم با معارف قرآن و اهل بیت(ع) می شود.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد.

→ خواندن مطلب قبلی

بقاع شاخص مهیای پذیرایی از مهمانان نوروزی

خواندن مطلب بعدی ←

دولت سیزدهم کارهای خوبی انجام می دهد/ از تک محصولی عبور کردیم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 11 =