بقاع شاخص مهیای پذیرایی از مهمانان نوروزی

بقاع متبرکه زنجان و بوشهر مهیای میزبانی از مسافران و مهمانان نوروزی می باشند.

به گزارش رسامدیا، حجت الاسلام مختار کرمی با بیان اینکه اوقاف هر ساله با طرح های مختلف در ایام تعطیلات نوروز به ارائه خدمات و برنامه های فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه می پردازد، افزود: امسال نیز چون عید نوروز مقارن با ماه مبارک رمضان شده است طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی به صورت همزمان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: حسینیه اعظم، زینبیه اعظم، امامزاده سید ابراهیم(ع)، امامزاده محمد بن ابرهیم(ع) حاج سیران در شهرستان زنجان، امامزادگان هاشم و عوف (ع) و امامزاده جعفر (ع) شهر آببر در شهرستان طارم، بقعه حضرت قیدار نبی (ع) و امامزاده ابراهیم (ع) در شهرستان خدابنده، امامزاده اسماعیل(ع) و امامزاده زیدالکبیر (ع) شهرستان ابهر از جمله این امامزادگان هستند که میزبان طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی می شوند.

حجت الاسلام کرمی اظهار کرد: اجرای این طرح ها شامل برنامه های مختلف مذهبی و فرهنگی مثل اقامه نمازهای جماعت در اوقات سه گانه، بیان مسائل و احکام شرعی، اجرای مراسم های مناسبتی مذهبی و فرهنگی مثل مراسم تحویل سال نو، دعا، مناجات و زیارت و برپایی خیمه معرفت با غرفه های مختلف مثل غرفه کودک و نوجوان، غرفه مشاوره مذهبی و دینی، غرفه عرضه محصولات فرهنگی است.

وی افزود: همچنین بیش از ۲۰ مبلغ در این ایام در اماکن یاد شده مستقر می شوند.

حجت الاسلام کرمی گفت: اجرای مراسم سالروز همه پرسی جمهوری اسلامی و اجرای طرح قرار دوازدهم و اهدای بسته های معیشتی به خانواده های کم بضاعت از محل درآمد موقوفات با نیات خیر و مساعدت، از دیگر برنامه های این طرح است.

سید مهدی حسینی نیز اظهار کرد: هر یک از این بقاع متبرکه به طور میانگین ظرفیت پذیرش حدود ۲۰۰ نفر را دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر این در جوار برخی از بقاع متبرکه استان بوشهر زائرسرا برای پذیرش میهمانان نوروزی وجود دارد و مسافرانی که به شهرستان‌های دشتی، تنگستان و دشتستان سفر می‌کنند می‌توانند از زائرسراهای امامزاده پیرهاشم، امامزاده ابراهیم، امامزاده صالح، امامزاده حسنعلی و امامزاده زیدبن علی (ع) استفاده کنند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به آغاز طرح آرامش بهاری از ابتدای نوروز در بقاع متبرکه استان بوشهر، عنوان کرد: در قالب این طرح، ایستگاه‌های مشاوره، اسکان، خدمت رسانی به مسافران و اقامه نماز در بقعه‌های متبرکه این استان برپا می‌شود.

وی از توزیع یکهزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان استان بوشهر در قالب دوازدهمین مرحله طرح “قرار دوازدهم” خبر داد و گفت: در پایان این طرح در سال جاری، ۱۵ هزار بسته معیشتی کالاهای اساسی در استان بوشهر توزیع شد هرچند این طرح تا ۱۲ فروردین سال آینده نیز تداوم دارد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر یاداور شد: امسال از محل نیات واقفانه استان بوشهر تا کنون ۵۰ هزار بسته کمک معیشتی و ۵۰۰ بسته نوشت افزار میان نیازمندان استان بوشهر توزیع شده که ارزش هر یک از این بسته‌ها تا ۲ میلیون تومان بوده است.

حسینی با اشاره به برپایی اردوی مذهبی و خدمت‌رسانی پرستاران بوشهری، اعزام ۱۵۰۰ نفر روحانی مبلغ و دیگر طرح‌های مناسبتی متعدد، یادآور شد: اداره کل اوقاف و امور خیریه در طول سال و بدون وقفه نزدیک به ۶۰ ماموریت فرهنگی انجام می‌دهد.

→ خواندن مطلب قبلی

تبیین جریان پیشرفت کشور سبب ایجاد امید در جامعه می‌شود

خواندن مطلب بعدی ←

خراسان شمالی میزبان چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآنی کشور است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش − 2 =