همراهی هزار خیّر زنجانی در حمایت از زنان و کودکان نیازمند

معاون مشارکت‌های مردمی بنیاد دستان مهربان استان زنجان گفت: فعالیت این خیریه در استان زنجان از اواسط سال گذشته آغاز شد و تاکنون حدود هزار خیر برای حمایت از زنان سرپرست خانوار و کودکان نیازمند با این بنیاد همراه شده‌اند.

به گزارش رسامدیا، جابر نقوی افزود: تاکنون ۲۶ خانوار با جمعیت ۱۰۰ نفر تحت پوشش بنیاد دستان مهربان در استان زنجان قرار گرفته اند و گسترش فعالیت های بنیاد در استان و شناسایی افراد جامعه هدف در دستور کار است.

وی با بیان اینکه بنیاد نیکوکاری دستان مهربان از سال ۱۳۸۶ به طور رسمی فعالیت خود را در کشور با هدف کمک به زنان سرپرست خانوار و کودکان نیازمند آغاز کرده است، اظهار کرد: فعالیت های این بنیاد در زمان حاضر در ۲۰ استان کشور گسترده شده است و اکنون سه هزار و ۲۰۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۵ هزار نفر از خدمات معیشتی، درمانی و آموزشی آن بهره مند هستند.

نقوی با بیان اینکه هدف اصلی بنیاد دستان مهربان توانمندسازی افراد تحت پوشش و خارج کردن آنان از چرخه حمایت است، افزود: به این منظور، کارگاه های مختلف توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار را در قالب فعالیت هایی همچون تولید لباس، فرش بافی و چرم دوزی در برخی استان های کشور ایجاد کرده ایم.

معاون مشارکت های مردمی بنیاد دستان مهربان با بیان اینکه این بنیاد در کنار حمایت از زنان سرپرست خانوار و کودکان نیازمند، فعالیت های مدرسه سازی و مدرسه یاری نیز دارد، گفت: این بنیاد با همراهی خیران تاکنون ۱۲ باب مدرسه در مناطق محروم کشور ساخته است و ساخت ۲۰ مدرسه دیگر را نیز در تعهد دارد.

نقوی ادامه داد: در حوزه مدرسه یاری نیز تامین امکانات مورد نیاز مدارس را دنبال می کنیم که در این زمینه فعالیت هایی در استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

معاون مشارکت های مردمی بنیاد دستان مهربان از راه اندازی پویش عیدانه برای تامین نیازهای خانوارهای تحت پوشش در آستانه سال نو خبر داد و گفت: در این زمینه نیازمند مشارکت و یاری همه خیران نیک اندیش در کشور و استان زنجان هستیم.

→ خواندن مطلب قبلی

حمایت اوقاف از شرکت‌های دانش‌بنیان، کشور را از فروش نفت بی‌نیاز می‌کند

خواندن مطلب بعدی ←

لزوم به‌روز شدن نظام وقف و نیکوکاری

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =